Game server hosten via website mogelijk?

Ik zie regelmatig websites waar het mogelijk is om gratis een eigen webdomein te krijgen, wel een subdomein zoals
(verzin een naam).freewebs.com ofzo, en nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om, als je zo'n gratis webdomein hebt, er een game server mee te hosten. Je moet dan wel een beetje geheugen toegeschreven krijgen natuurlijk, maar ik wil graag een minecraft server hosten en gameservers via speciale serverwebsites zijn meestal erg duur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet.
Daarvoor moet je toegang hebben tot de server zelf, en de processen / software die daarop draaien. En zulke websites bieden zulke toegang niet.

Dan zouden mensen namelijk alle software (waaronder game servers, maar ook spam servers) kunnen installeren, en dat zou nogal ten koste gaan van hun bandbreedte, en ook van hun juridische kredietwaardigheid :)