Is er een website zoals Youtube, Vimeo of dergelijke waar je bestanden van 3,37 GB kan uploaden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik begrijp dat dit je vraag niet is, maar ik denk dat dit antwoord niet tegenstaande hier wel gepast is:

16 minuten en 3.7 gig: Dat moet bijna compressieloos zijn en een redelijk grote resolutie.

Een filmke van 16 minuten op DVD kwaliteit (PAL 720x576 - 6000kbps), zal ongeveer 600-700Mb innemen. Jouw filmke is bijna 5 keer groter.

Om je een idee te geven: een film van 19 minuten HD formaat (1920x1080... wat een belachelijk grote resolutie is om te streamen online) pakt met een Quicktime h264 compressie welgeteld 50Mb in... (98% kleiner).

Het is volslagen zinloos om je huidig formaat te uploaden naar youtube: zij gaan je video hercompresseren en dus 98% van je kwaliteit gaat verloren.
Anders gezegd: 98% van je tijd dat je upload is eigenlijk overbodig en 98% van al hetgeen je upload gaat nooit gebruikt worden.

Als ik je een raad mag geven: Bespaar jezelf de lange upload-duur en de hoofdpijn van zo'n provider te vinden en geef je video een meer handelbare compressie/resolutie:

Zoek een 'convertor' die je video kan omzetten naar een meer zinvol en gangbaar formaat met een degelijke compressie die geschikt is voor online publicatie.

Populaire formaten die goeie compressies geven zijn ondermeer: "Quicktime h264", "WMV9", "DIVX", "XVID", ...

WMV9 is de meest gemakkelijke: het zit standaard bij windows.

Programma's die je kan gebruiken om te converteren:
'Sorenson Squeeze', 'Cleaner', 'Quicktime Pro', ... , of zelfs windows movie maker is in staat om je video te compresseren naar een paar van de bovenstaande formaten formaat (zeker naar WMV).

In de bron kan je een stap-voor-stap beschrijving vinden van hoe je je video kan (her-)compresseren met windows movie maker (zit standaard bij windows).

Dit gaat je uren upload en een je een boel miserie besparen als je't mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op Youtube kun je wel bestanden tot 10 GB uploaden.
De beperking zit hem in de lengte: 10 minuten per filmpje.
AWM
14 jaar geleden
allemaal gratis maar meestal na een tijd toch betalen als je nog verder van gebruik wil maken

maar om eenmalig iets van 3 GB te verzenden werken volgende linken wel:

Tot 2 GB
http://www.transferbigfiles.com/

Tot 2 GB
http://www.yousendit.com/

Tot 3 GB
http://nspeaks.com/180/send-upto-3gb-in-file-attachment/

Tot 5 GB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.filedropper.com/index.php

Tot 10 GB
http://www.megashares.com