hoe moet je een subdomein maken via mijndomein?

ik heb een site bij mijndomein en ik weet al jaren dat je subdomeinen kan aanmaken, maar vraag mu dus ook al jaren af hoe je dat in vredesnaam moet doen?

Gaat dat ingewikkeld via mijndomein?

Of moet je dat doen via fttp?

Of gaat het via je webdesignprogramma (in mijn geval WYSIWYG-webbrowser)?

Waar en hoe moet je die folder maken en op welke manier gaat dat?

Toegevoegd na 31 minuten:
als iemand het mij in jip en janneke taal kan uitleggen zou dat heel fijn zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijndomein heeft een goed helpdesk die ook nog eens snel reageert. Ik kan me herinneren dat ze mijn er ook mee geholpen hebben (met subdomein) maar ik kan het niet meer vinden in mijn email maar misschien stond het wel gewoon in de FAQ op de website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was het zo simpel als een nieuwe map aanmaken. dus subdomein.domeinnaam.nl en daarin een index.html plaatsen en hij is klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.mijndomein.nl/servicedesk/hoe-maak-ik-een-subdomein.html/?wizPath=323_379
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehm, ja dat heb ik gelezen, alleen als dit in jip en janneke taal uitgelegd zou kunnen worden zou dat hééél fijn zijn...

Het beste antwoord

Je kunt zelf subdomeinen aanmaken door nieuwe directories te maken in de map /public/sites op jouw eigen website.

Heb je bijvoorbeeld de bestaande map /public/sites/www.ditbenik.nl, en je wilt een nieuwe site maken met het adres webshop.ditbenik.nl, dan kan dat eenvoudig worden gerealiseerd door in te loggen op de FTP en in de map /public/sites een nieuwe directory te maken met de naam webshop.ditbenik.nl

Daarna nog een index.html plaatsen in die nieuwe map, en het subdomein is klaar. Op deze manier kan een oneindig aantal subdomeinen worden aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Via FTP, in de directory "sites" maak je een map aan met het subdomein zoals het moet heten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was het zo simpel als een nieuwe map aanmaken. dus subdomein.domeinnaam.nl en daarin een index.html plaatsen en hij is klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het programma Filezilla(http://filezilla-project.org/download.php?type=client) kun je inloggen op je ftp account met je Mijndomein gegevens.

Vervolgens maak je in de map /public/sites/ een nieuwe map met de naam van je subdomein, bijvoorbeeld 'subdomein.jouwdomein.nl'. In die map plaats je vervolgens al je bestanden en in principe werkt je subdomein dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je dan die map ook "subdomein.jouwdomein.nl" noemen? Kijk dát begrijp ik dan weer niet... als je het zo'n soort naam geeft. dus als ik mijn map allesovermij.nogwat.nl noem, is het ineens een subdomein? Kan dat dan ook als ik .nl weglaat, of is het dan ineens een gewone map?