Hoe kan ik een terugkerend ongelezen e-mailbericht stopzetten?

Eén specifieke e-mail blijft via e-mailprogramma Thunderbird terugkomen. Als ik het bericht als 'gelezen' markeer, dan wordt het later automatisch ongelezen. Als ik het bericht verwijder, dan komt het later automatisch als nieuwe e-mail terug.

Ik maak gebruik van imap en via webmail heb ik al geconstateerd dat deze specifieke e-mail niet meer op de e-mailserver staat. Het begint inmiddels best irritant te worden dat deze telkens terug komt. Wat is het probleem en hoe los ik dit op?

10 maanden geleden
in: Internet
Amadea
10 maanden geleden
Wat gebeurt er als je het bericht vanuit de prullenbak definitief verwijdert?

Antwoorden (1)

Als u geen berichten kunt verwijderen in Thunderbird, kan dit worden veroorzaakt door een beschadigde prullenbakmap.
U kunt als volgt de beschadigde prullenbakmap verwijderen en een nieuwe aanmaken:
1. Open eerst uw profielmap:
o Klik in de rechterbovenhoek van het Thunderbird-venster op de menuknop , selecteer dan Help en dan Probleemoplossingsinformatie. Het tabblad Probleemoplossingsinformatie wordt geopend.
o Klik onder de sectie Toepassingsbasics op Map openen. Er wordt een venster met daarin uw profielbestanden geopend.
2. Sluit Thunderbird.
3. Open de ImapMail in uw bestandsbeheerder.
4. Open de map met de naam van uw inkomende mailserver.
5. Selecteer de bestanden Trash en Trash.msf en verwijder deze. Bij sommige accounts kunnen deze de naam Bin of Deleted hebben.
6. Herstart Thunderbird.
Automatisch zal een nieuwe map Trash door Thunderbird worden aangemaakt.
SimonV
10 maanden geleden
wilkers
10 maanden geleden
Verwijderen werkt wel, alleen niet voor deze ene e-mail. Het verwijderen zelf lukt wel, alleen hij blijft terug komen. Toen ik via webmail inlogde zag ik dat hij niet meer op de mailserver staat, dus lijkt een Thunderbird issue te zijn.
SimonV
10 maanden geleden
Je hebt een nieuwe prullenbak gemaakt en het probleem blijft?
wilkers
10 maanden geleden
Inmiddels heb ik deze stap geprobeerd en helaas vind het probleem nog steeds plaats.
SimonV
10 maanden geleden
Als je Thunderbird volledig verwijdert en opnieuw installeert, zou het onmogelijk moeten zijn dat deze mail weer verschijnt. Alle mails worden dan na installatie van je server gehaald.
Met Revo weet je zeker dat Thunderbird volledig verwijderd is:
https://www.revouninstaller.com/nl/revo-uninstaller-free-download/
wilkers
10 maanden geleden
Raak ik dan niet alle opgeslagen e-mails kwijt?
SimonV
10 maanden geleden
Omdat je met IMAP werkt, staan alle e-mails op de server. Niet op je computer. Je verwijdert alleen het programma.
https://help.antagonist.nl/hc/nl/articles/8524050023953-Wat-is-het-verschil-tussen-POP-en-IMAP- Je kunt voor alle zekerheid nog een backup van je profiel maken:
https://support.mozilla.org/nl/kb/profielen-waar-thunderbird-gebruikersgegevens%20bewaart