Hoe kan iemand die een gratis site maakt rijk worden?

Bv die jonge die facebook heeft bedacht, die is miljonair. terwijl de site facebook toch gratis is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Reclame inkomsten, contracten met andere sites die daar wat aan linken en het verkopen van gegevens bezoekers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste kan je vermijden door je instellingen te wijzigen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duckje, dat denk je. Facebook beschikt namelijk nog altijd over die gegevens en kunnen alsnog verkocht worden. De enige reden voor die instelling is dat ontwikkelaars niet zomaar jouw informatie kunnen opvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hierachter komt, kan je dan geen proces aanspannen?
Door de reclames
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha die website lijkt gratis maar is het totaal niet.

Alle informatie die jij en miljoenen anderen op Facebook plaatsen daar wordt geld mee / aan verdiend.

Alle websites waar een "like" button staat of een "Vind ons op Facebook" ding worden gegevens verzameld en doorgegeven aan Facebook, waar ook weer geld mee verdiend wordt.

De gegevens worden door verkocht of er wordt zeer passende reclame op je scherm geplaatst.

Er wordt ook heel veel geld verdiend met de spelletjes waarvoor je dingen kunt aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt niet zomaar een goede site. Maar de reclame zorgt voor het geld. Als de website veel bezoekers krijgt gaat de reclame ook meer betalen, meer geld meer mogelijkheden meer bezoekers.