Is paypal gratis?

Ik wil iets verkopen op marktplaats maar dan vroeg ik me af of het gratis is om een paypal aan te maken en als er geld verzonden word naar jou bankrekening of alles dan ook gratis is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
19.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt zelfs geld! 3 cent om de rekening te controleren.

Antwoorden (8)

Ja, het is gratis, maar je maakt een aparte rekening aan, waar je natuurlijk geld op moet storten vanaf je persoonlijke rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PayPal is gratis voor u als koper. Alleen als wij uw betaling moeten omrekenen naar een andere valuta, brengen wij een klein bedrag in rekening. Bij PayPal betaalt u geen kosten voor het volgende:
Uw PayPal-rekening. Er worden geen eenmalige of maandelijkse bedragen in rekening gebracht voor uw PayPal-rekening. U heeft dus geen vaste, aanmeld of opstartkosten.
Betalen met PayPal. Betalen met PayPal is gratis voor u. Eén uitzondering, namelijk als wij uw betaling in een vreemde valuta omrekenen.
PayPal aankoopbescherming. Bij elke online aankoop betalen wij de aankoopprijs en de verzendkosten terug als u de producten niet ontvangt of deze niet aan de omschrijving voldoen, zonder eigen risico. Overigens doen wij dit ook als u op eBay of 2ehands.nl koopt. Lees meer over PayPal Aankoopbescherming.
Geld opnemen van uw PayPal-rekening. Het kost niets om geld van uw PayPal-rekening over te boeken naar uw bankrekening.
fremar
12 jaar geleden
Het account aanmaken is gratis maar voor ieder transactie betaal je 0.8 cent .Dit kan je terug vinden in de voorwaarden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft geen paypal rekening aan te maken. je koppelt je bankrekening aan paypal, en elke keer dat iemand je betaalt via paypal, wordt het bedrag op je rekening gestort. zodra je iets betaalt via paypal, wordt het bedrag van je bankrekening afgeschreven.

zo "omzeil" je alle gedoe met overmaken enzo. verder kost paypal helemaal niks. ik gebruik het al jaren voor betalingen (binnen-/buitenland) en heb nooit iets moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aanmaken van een paypalaccount en dat koppelen aan je bankrekening (zodat je nooit omkijken hebt naar je saldo) is gratis. Ook betalen met paypal kost je niks. Bovendien ben je als koper behoorlijk goed 'verzekerd' tegen frauduleuze handelaren.

Het kost pas geld op het moment dat je geld gaat ontvangen. Dan houdt Paypal een percentage van de transactiekosten in - en dat is beslist geen kinderachtig bedrag. Op transacties van rond de 4-5 euro betaal ik rond de 50 cent paypalkosten.

Dat gaat dus wel van je winst af, maar anderzijds stelt Paypal je wel in staat via Internet zaken te doen met werkelijk de hele wereld, die je anders onmogelijk tot je doelgroep zou kunnen rekenen, je hebt geen omkijken naar je betalingsverkeer, het gaat allemaal instant. Het sommetje is dus simpel : 10 -20% minder omzet, of géén omzet. Let op : als je regelmatig geld wilt ontvangen moet je je paypalaccount wel 'upgraden'. Ook dat upgraden kost je echter niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk echter wel uit met mensen uit het buitenland. Ik had laatst iemand uit Belgie (zogenaamd, bleek uit Nigeria te komen), die wou betalen via paypal. Ik dacht dat is veilig. Niet dus, ze gebruiken gestolen creditcard waarmee ze een paypal account aanmaken. Je krijgt betaald en na 4 weken wordt het geld terug gehaald, omdat het gestolen geld blijkt te zijn. Jij vist achter het net. Pech, geld weg en de goederen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paypal is gratis maar heel erg onveilig ik zouw het zelf niet doen ! want je stort er zelf geld op met een aparte rekening die hun weten dus als het in verkeerde handen valt..

Toegevoegd na 1 uur:
mensen die me niet geloven, oke
heb het pas geleden nog gelezen op nu.nl dus ik probeer het te vinden !

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.nu.nl/internet/2319217/itunes-accounts-leeggehaald-via-paypal.html

Hier het voorbeeld! nog iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat niet alleen, je krijgt bij het aanmaken van een paypal rekening ( en dat kan gewoon je eigen bankrekening zijn ) er zelfs een paar cent op gestort ter verificatie.