Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn internetkabel geeft schokjes af, is dit slecht voor mijn computer ?

Om een reden die ik zelf niet weet te verklaren geeft mijn internetkabel kleine schokjes af. Dit probleem komt oorspronkelijk van de router waar deze kabel aan gekoppeld is, want daar krijg je een schokje van als je 'm aanraakt.
Ik denk dat het iets te maken heeft met een ongeaard stopcontact of een kapotte router.

Er staat dus in principe continu een heel klein beetje stroom op de internetkabel die achterin mijn computer zit.

Kan dit kwaad ?


Ik heb hem laatst weggebracht omdat er iets mis was met het moederbord, maar ik had niet echt het idee dat het daarmee te maken had. Maar ik twijfel nu toch..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zeker invloed hebben op het moederbord! Zou toch even je stroomnetwerk of kabelnetwerk langs lopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Statische electriciteit kan eventueel schade aan een electrisch circuit toebrengen. Wat je moet doen is eigenlijk heel simpel; sluit de hub aan op een geaard stopcontact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties, ik ga kijken of een ander stopcontact misschien hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*helpt pardon

Andere antwoorden (1)

hub ????? nou zou de router aansluiten op geaard stopcontact nog beter is ook de pc via geaard stopcontact aan te sluiten de geaarde stekker zit er niet voor joker aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding