Kan ik een YouTiube-account overhevelen naar een ander email-adres?

Ik heb voor een vereniging een account op YouTube aangemaakt. Ik heb daarvoor mijn eigen email-adres gebruikt (gmail) als login-account. Ik wil nu op datzelfde email-adres een ander YT-account aanmaken, aangezien ik geen binding meer heb met die vereniging. Ik vind het jammer voor die club als dat hele YT-kanaal nu verdwijnt, dus ik wil het niet opheffen. Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb de Help van YT bezocht maar vond niet het antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
13.3K

Antwoorden (2)

Volgens mij kan dit niet, want gmail is gekoppelt aan youtube of zoiets..
ik heb dit ook geprobeert, maar het lukte mij ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wil je het YouTube-account onder een ander e-mailadres (laten) voortzetten. Dat kan, mits jouw huidige e-mailadres niet gekoppeld is aan je Google-account. You Tube en Google maken namelijk gebruik van dezelfde inloggegevens.

Hoe kun je het e-mailadres veranderen?
Meld je aan bij je YouTube-account.
Ga naar je gebruikersnaam (in de rechterbovenhoek van de pagina) en klik op 'Account'.

Op je accountpagina wordt aan de linkerkant 'E-mailopties' weergegeven. Klik op 'E-mailopties'.

Er wordt een optie weergegeven om je e-mailadres te wijzigen. Geef in het veld het nieuwe e-mailadres op waaraan je je YouTube-account wilt koppelen.
Geef je YouTube-wachtwoord en de tekst in het captcha-veld op.
Klik op de knop 'Bevestiging verzenden'.
Pieter2011