Hoe is de 241543903-meme (hoofd in koelkast) ooit ontstaan?

Op internet bestaat een vage hobby om een foto van jezelf te maken met je hoofd in de koelkast, en die dan met de naam 241543903.jpg op internet te plaatsen. Als je google'd op 241543903 vind je allemaal foto's van mensen met hun hoofd in de koelkast. Wie heeft dit bedacht, hoe is het ooit ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag ik zou het ook niet weten
ik heb het opgezocht maar ik kwam bij dit plaatje uit
(hoe kan je plaatjes in de reactie zetten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed he, spread the word!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je hoofd koel ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunst met een grote K (van Koud hè)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke: ja, we spelen tot we er bij neervallen, desnoods met een bevroren hoofd. Vroeger trokken we portemonneetjes weg aan touwtjes en plakten we stuivers aan de straat vast ;-)

Het beste antwoord

Op 6 april 2009 poste David Horvitz, een kunstenaar uit New York bekend van zijn excentrieke “doe het zelf” projecten een foto met zijn hoofd in een ijskast op Flickr. met de volgende tekst daaronder.

“TAKE A PHOTOGRAPH OF YOUR HEAD
INSIDE A FREEZER. UPLOAD THIS PHOTO
TO THE INTERNET (LIKE FLICKR). TAG THE
FILE WITH: 241543903. THE IDEA IS THAT IF
YOU SEARCH FOR THIS CRYPTIC TAG, ALL
THE PHOTOS OF HEADS IN FREEZERS
WILL APPEAR. I JUST DID ONE."

In januari 2010 waren er al meer dan 100 Flickr foto’s met deze tag.

Toegevoegd na 2 uur:
De Flickr naam "San Pedro glue stick" is die van David Horvitz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vrije vertaling van de tekst op http://241543903.com:

Niemand weet precies waar en wanneer 241543903 is begonnen.

De oudste 241543903 op Flickr is de 241543903 van san pedro glue stick (zie flickr-link) en van 6 april 2009. sakebalboa’s 241543903 is gemaakt op dezelfde datum en in dezelfde kamer als die van san pedro glue stick, maar de titel van de foto is "it’s cold, head in the fridge" en heeft alleen de tag "241543903" (zie flickr-link).

Blogs met instructies zijn pas verschenen vanaf 10 april 2009 met deze volgende tekst:

TAKE A PHOTOGRAPH OF YOUR HEAD
INSIDE A FREEZER. UPLOAD THIS PHOTO
TO THE INTERNET (LIKE FLICKR). TAG THE
FILE WITH: 241543903. THE IDEA IS THAT IF
YOU SEARCH FOR THIS CRYPTIC TAG, ALL
THE PHOTOS OF HEADS IN FREEZERS
WILL APPEAR. I JUST DID ONE.