Hoe werken die woorden bij twitter precies ?

vaak zie je nog een steekwoord of zo iets staan achter een #

Verzin je diezelf of wordt dat automatisch gegenereerd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je verzint ze zelf. Het voordeel is dat als veel mensen hetzelfde steekwoord gebruiken je de discussie omtrent een onderwerp helemaal kunt volgen. Ook zie je dan tweets van mensen die je niet volgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig is het hekje nutteloos. Toen Twitter net uitkwam kon je alleen zoeken op de tekst na het hekje. Je keek bijvoorbeeld naar het Eurovision Song Contest, dan typte je een bericht zoals: Anna Maria kan goed zingen #esc.
Mensen zoeken op esc en vonden je tweet. Als men zocht op Anna Maria vond men niks.

Tegenwoordig heeft Twitter een nieuw zoeksysteem dat op de hele inhoud van de tweet zoekt. Het hekje is nu overbodig. Het wordt gebruikt, het is misschien stijlvol en in sommige gevallen duidelijker. En natuurlijk, je kan het nog steeds gebruiken om je tweets makkelijk vindbaar te maken. Als je het hebt over Suarez die iemand bijt kan je achter je tweet zetten: #Ajax of #ChampionsLeague. Mensen die daarop zoeken vinden ook jouw tweet.

#goedantwoord