Kun je met t-mobile Iphone abonnement in het buitenland gebruik maken van internet en hoe duur is dit?

Ik kan het nergens vinden op de site, is het van tevoren aan te vragen of kom je gewoon op een gast-netwerk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, dit is mogelijk en werkt eenvoudig en direct zonder verdere instellingen te hoeven doen. Via de link zie je de prijslijst van T-mobile met op pagina 3 de T-Mobile Grenzeloos tarieven tussen de E2,00 en E10,00 per MB, afhankelijk vanuit welk land je mobiel internet gebruikt.

Je iphone heeft de mogelijkheid om via instellingen/ netwerk 'data roaming' uit te zetten zodat je niet zo maar geconfronteerd wordt met een hoge rekening. Een alternatief is om via een lokaal wi-fi netwerk verbinding te leggen, bijvoorbeeld in een internetcafé, tegen veel lagere kosten. Een andere mogelijkheid is om via lokale T-Mobile hotspots een verbinding te leggen, ook hier zijn kosten aan verbonden, zie prijslijst.

Tip: installeer skype op je iphone en gebruik een lokaal wifi netwerk om goedkoop naar NL te bellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet 'roaming'.
Vul op de onderstaande website je provider en vakantieland in en schrik je een hoedje als je bij de kolom 'mobiel internet' kijkt:

Toegevoegd na 49 minuten:
Aanvulling voor MisterWrite:
De grootte van een webpage variëert sterk. Een lange pagina met veel foto's is groter dan een kleine met tekst.
Maar gemiddeld mag je stellen dat een gemiddelde webpage 50-100 Kb is.
Dus 10-20 webpagina's bekijken en je zit op 1 Mb.
(als je naar speciale mobiele websites gaat 50-100 per MB)
Mail lezen (zonder attachments!): 50-100 per Mb.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt er zeker gebruik van maken. T-Mobile schakelt je automatisch via een netwerk door vanuit het buitenland :)

Het is echter wel enorm prijzig. Exacte prijzen zou ik je niet kunnen geven.

Gr. Nico