Hoe kan de politie snel een twitteraar oppakken die dreigtweets plaatst?

Zie ook: http://frontpage.fok.nl/nieuws/441553/1/1/50/weer-dreigtwitteraar-opgepakt.html

Dit is al het 7e bericht van een dreigtwitteraar die door de politie op is gepakt. Hoe kan de politie zo snel iemand oppakken?

Hebben ze een speciale 'hotline' van Twitter ofzo die IP-adressen doorspeelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ja als politie een tip binnen krijgt bellen ze waarachijnlijk gewoon het hoofdkantoor of ze gaan langs krijgen het iP adres bellen de provider en zo hebben ze je adres
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie kan heel snel je ip adres achterhalen en die staat gelinkt op t adres waar je op twitter bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combinatie van factoren:
- de provider (internet en/of mobiel) kan gegevens afstaan
- mensen die de twitteraar kennen kunnen de politie tippen
- uit andere berichten van de twitteraar kan een profiel worden samengesteld dat naar de betreffende persoon leidt.