Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je via Google informatie over iets zoekt zoekt hij danover dit onderwerp in alle google-zoekmachines ter wereld?

Wat ik bedoel is: kijkt hij dan ook op bv Russische of Chinese sites naar wat jij wilt weten. Of worden we hier opgezadeld met alleen, dus gekleurde, informatie uit de "westerse" wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
793

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe zal alle informatie worden weergegeven, maar de eerste pakweg 10.000 resultaten zijn relatief lokaal omdat er o.a. gekeken wordt naar toepasselijkheid, populariteit e.d maar ook naar hoe graag een site gevonden wil worden. (Hoe meer er betaald wordt, adwords gebruikt, links zijn opgezet etc.) In the end is google een commercieel bedrijf en geen objectief medium.
Heel extreem bekeken zou ik op elke zoekopdracht bovenaan kunnen eindigen als ik maar genoeg betaal...
Maar als seigenaar van een nederlandse site heb ik niet veel behoefte om in china gevonden te worden waarschijnlijk, ondanks het feit dat de inhoud van mijn site misschien wel super interessant is voor chinezen.
De uitkomst van de zoekopdracht is dus meer sender-based dan receiver-based.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google zoekt in alle talen, maar plaatst zoekresultaten uit de eigen taal bovenaan, omdat deze gemiddeld genomen relevanter zijn.
Via advanced search (http://www.google.nl/advanced_search) kun je eventueel specificeren in welke taal je wilt zoeken.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
in principe zoekt google overall, maar wordt er een soort sortering aangebracht op a) relevantie, b) waar je woont, dus waarschijnlijk veel nl-hits op eerste pagina's en c) populaire zoekopdrachten.

verder zijn er natuurlijk veel meer dingen die bepalen wat bovenaan staat, niemand weet hoe het precies werkt, maar het antwoord is dus 'ja'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding