NSFW staat voor not safe for work of not suitable for work en is een op internet gebruikte afkorting om aan te geven dat een URL of website ongeschikt is voor op het werk. De term staat met name bij links naar sites met erotisch getinte afbeeldingen of ander mogelijk aanstootgevend materiaal, met als doel om de gebruiker te waarschuwen. In bedrijven is het doorgaans niet toegestaan om onder werktijd daarmee bezig te zijn of de computers van de zaak daarvoor te gebruiken, op straffe van ontslag. In sommige gevallen wordt met NSFW grappig not suitable for women bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Not suited for work. Dan zijn het meestal erotische plaatjes ofso wat niet handig is als je die op het werk opent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
not safe for work of not suitable for work
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
not safe for work zijn natuur plaatjes voor volwasenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet geschikt voor op het werk (not suitible for work)
ziet me wel eens bij dumpert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nsfw
Not Suitable For Work, niet geschikt voor op het werk.

NSFW
Not Safe For Work Niet veilig voor op kantoor. Informatie die op zijn minst kan resulteren in een reprimande van je baas wanneer het bekeken wordt op de bedrijfscomputer.

`NSFW` staat voor `not safe for work` of `not suitable for work` en is een op internet gebruikte afkorting om aan te geven dat een URL of website ongeschikt is voor op het werk.

De term staat met name bij links naar sites met erotisch getinte afbeeldingen of ander mogelijk aanstootgevend materiaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor de anonieme, ongemotiveerde min.