iemand heeft op ons adres internet plus bellen besteld wij weten er niets van omdat wij dus een ander profider hebben nu is er een hoge kosten gemaakt

hoe kan dat en kunnen zij ook jouw e-mail adres gebruiken want normaal zou je toch een factuur moeten ontvangen kunnen jullie mij hier een antwoordt opgeven

Toegevoegd na 1 minuut:
want men is het nu aan het uitzoeken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zie dat je net een tweede vraag over dit onderwerp gesteld hebt, het is op deze site niet zo dat je sneller of beter antwoord krijgt als je vaker min of meer dezelfde vraag stelt, dit even ter informatie.

Voor de rest is je vraag, voor zover ik die goed kan destilleren uit je toelichting, hoe het kan dat ze jullie e-mailadres gebruikt hebben, ik neem dan gemakshalve aan dat je bedoelt dat degene die het internet voor je besteld heeft jouw persoonsgegevens (waaronder je e-mailadres heeft ge- / misbruikt)?

Aannemende dat je dat bedoelt, iemand die beschikt over de benodigde informatie (die meestal gemakkelijk te raden is) kan je op deze manier een hak zetten, daar lijkt het namelijk op in deze situatie.

Onlangs was er nog een nieuwsbericht over het feit dat Telecombedrijven slecht de identiteit controleren van (potentiële) nieuwe klanten en dat wat jij nu meegemaakt hebt te vaak gebeurt.

Om je enigszins gerust te stellen, wettelijk gezien heeft het internetbedrijf geen poot om op te staan, je hebt geen overeenkomst met ze afgesloten, dus heb je niets met ze te maken.

Wat wel belangrijk is is dat je er bij het bedrijf op aandringt dat ze technisch niets aan je aansluiting veranderen, in sommige situaties neemt de ene leverancier het van de andere over, als dat hier ook het geval is dan moeten ze voorkomen dat dat gaat gebeuren, anders kun je, ondanks dat het niet de bedoeling is alsnog zonder verbinding komen te zitten.

Los daarvan, met een onderzoek dat ze hebben ingesteld heb jij eigenlijk niets te maken, zij zijn onzorgvuldig geweest in het controleren van de identiteit van degene die het heeft aangevraagd, dus het is hun probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou degene die de min gaf willen motiveren waarom dat gedaan is?

Andere antwoorden (2)

Zolang jij nergens je handtekening zet en hebt gezet kunnen ze je niks maken. Ik zou ook echt niks maar dan ook niks aan ze overmaken, hoeveel facturen je ook van ze op de bus krijgt.
Dan houden ze vanzelf wel op.
Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad, na 3 facturen was het stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het sowieso koop opnafstand en kan je binnen 7 dagen zonder reden annuleren ofwel retour afzender...