Hoe kun je een gratis sms van Google agenda krijgen voor tvgids.nl?

Ik heb al een add ons voor Firefox gedownload.
Maar die add ons doet het niet.
http://www.maakjezo.nl/2007/09/30/ontvang-gratis-sms-van-uw-favoriete-tv-programma/?alle_stappen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De truc werkt als volgt:

Je moet je aangemeld hebben bij Google Calendar (zie bron 1).

Op elke pagina van tvgids.nl gaat de extensie dan alle SMS-links herschrijven, zodat erop klikken een nieuwe afspraak in je Google-agenda maakt.

Om een SMS-je te ontvangen moet je dan wel (bij Google Calendar) ingesteld hebben dat je een SMSje krijgt voor elke afspraak (anders moet je dat voor iedere "afspraak" afzonderlijk opgeven). En om dát te regelen moet je bij de instellingen van Google Calendar je telefoon opgeven (en valideren a.h.v. het SMSje dat ze je toesturen).

De add-on voor Firefox werkt (op dit moment) alleen voor Firefox t/m 3.0, dus niet voor de nieuwe versie 3.5.

Maar als je de extensie GreaseMonkey (bron 2) hebt, dan kun je het script ook vanaf userscripts installeren (zie bron 3).

Ik gebruikte Google Calendar sowieso al voor mijn afspraken, en dit script installeren in GreaseMonkey werkt uitstekend! (Ik krijg wel een melding dat Firefox een pop-up geblokkeerd heeft. Maar je kunt aangeven dat popups voor tvgids.nl toegestaan zijn.)

GreaseMonkey is sowieso aan te raden: het wordt goed bijgehouden, ook zodra er weer een nieuwe versie van Firefox is, en er zijn héél veel handige scripts te vinden op userscripts.org.

Toegevoegd op 21-06-2009 23:09:01
O ja, je hoeft hiervoor je telefoon-instellingen niet bij tvgids.nl in te vullen; zij gaan je namelijk helemaal geen SMSje sturen: dat doet Google.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent wel ingelogd in Google Calendar?

Andere antwoorden (1)

Hm, ik heb even gekeken en zou het zo kunnen zijn dat je eerst je telefoon moet activeren bij tvgids.nl? Bij opent hij hem namelijk ook niet, mijn gmail agenda. Dus ergens gaat er iets mis. Ik blijf nog even zoeken.

Toegevoegd op 20-06-2009 11:42:22
Staat jouw provider er wel tussen?

* KPN Mobile
* Orange
* Tele2
* Telfort
* T-Mobile
* Vodafone

Toegevoegd op 22-06-2009 00:45:24
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan het script installeren maar hij opent de agenda maar niet.

Ik heb versie 3.0.0 dus hij zou moeten werken. Morgen maar weer verder ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor deze tip hoef je je telefoon niet bij tvgids.nl te registeren; het idee is dat Google je een SMSje verstuurt. De SMS-dienst van TVGids.nl kost € 0,40 per ontvangen bericht; die van Google Calendar is gratis.