hoe kan ik vermijden dat mn pc alle bijlagen van yahoo als gevaarlijk beschouwt?

Om het even of ik I.E. of Mozilla gebruik, ik kan nu geen enkele bijlage meer openen vanuit mijn Yahoo. Ik krijg de melding van Windows Defender dat er een virus in zit, en als ik klik op "meer informatie" krijg ik een melding dat deze info niet gevonden kan worden.
Heb al bij defender gekeken of ik dit niet kan veranderen, maar ik zie nergens een mogelijkheid om de instellingen te wijzigen.

12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

mischien heb je hier wat aan ? zie eerste link
windows defender is eigenlijk zo langzamerhand een oud project van microsoft dat vervangen wordt
als je al een gewoon virus scanner hebt heb je deze niet nodig
probeer de microsoft security essentials 2de link als virus scanner dat neem de rol over van windows defender
en is een gratis prima virus scanner zonder lastig serienummer verlenging periodes etc etc
en het is van microsoft zelf dus ze moeten wel kwaliteit leveren.

Toegevoegd na 5 minuten:
oops linken zijn omgedraaid
capthavoc
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik vind alleen de snelkoppeling van Defender. Bij "programma's en onderdelen" geen Defender te vinden....lukt me dus ook niet om dat ding te verwijderen
capthavoc
12 jaar geleden
dan moet je misschien even kijken naar windows update
of je alles binnen hebt ?
door de update worden de restanten van defender meteen verwijderd
maar ik meende ook dat microsoft security essentials
als je deze installeert defender vanzelf uitschakelt en verwijderd dus probeer eerst dat 2 vliegen in 1 klap let wel ik weet niet wat je nu als virus scanner gebruikt maar die moet je dan wel daarna verwijderen
de install schakelt hem wel uit en vervangt hem maar beter is het dan die er af te halen
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb m ondertussen gevonden... bij Programfiles. Maar als ik hem wil verwijderen, krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben. De machtiging om Defender te verwijderen zit bij "MAKER".... Als ik essentials probeer te installeren, krijg ik van Defender de melding dat het programma een Virus bevat :-/.
Zit dus een beetje vast met die beveiliging. AVG heb ik als virusscanner, maar ook dat wil hij niet updaten.
capthavoc
12 jaar geleden
heb je teamviewer hulp nodig ?
zie je PM denk dat je toch ergens anders tegen aan loopt
capthavoc
12 jaar geleden
zo te horen heb je helaas wat anders dan windows defender te pakken zie je pm maar weer

Andere antwoorden (1)

Je kunt beter Windows Defender wegdoen en Microsoft Security Essentials intalleren. Helemaal gratis en hij scant perfect.