Heb je een internet abonnement nodig voor de BB Curve 3G?

Op de BB-site staat: Blijf overal waar u ook gaat verbonden met Wi-Fi en 3G netwerkondersteuning op de BlackBerry Curve 3G-Smartphone

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

3G is een afkorting van 3e generatie. het geeft aan op welke verbindingsstandaard de telefoon gebruik kan maken van het GSM en UMTS netwerk.

Deze verbinding is niet alleen voor het internet, het geldt ook voor de gewone telefonie en SMS-dienst.

Als je geen internet via het telefoonnetwerk gebruikt heb je in theorie ook geen internetabonnement nodig.

Je kunt zonder abonnement via WIFI internetten, maar dan moet je wel in de buurt van een WLAN netwerk zijn waar je de toegangscode van hebt.

In de praktijk zul je dus toch wel een internetabonnement moeten nemen om de mogelijkheden van je BB volledig te kunnen benutten.

In het buitenland blijft het raadzaam om internetverbinding via WIFI te kiezen, omdat de bundel van 1 GB per maand daar niet werkt, je moet dan per MB (1/1000 GB) betalen, dat kan heel snel oplopen.

Hier nog even de diverse verbindingsstandaards volgens Wikipedia:

"UMTS wordt ook de derde generatie (3G) mobiele communicatie genoemd en is niets meer dan een stelsel van afspraken tussen aanbieders van verschillende mobiele netwerken. UMTS biedt een grotere verbindingssnelheid ten opzichte van andere mobiele systemen. Ter vergelijking:

2G GSM : 9,6 kbps of veelvouden hiervan met HSCSD
2.5G GPRS: 52 kbps (met als mogelijke uitbreiding EDGE 384 kbps)
3G UMTS: 384 kbps (maximaal 2 Mbps door een toepassing)
3.5G HSDPA: tot 14 Mbps
4G LTE: tot 100 Mbps"

1G is de voorloper van het GSM-net, in Nederland het NMT net genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik kan ook alleen via Wi-Fi internetten,maar kan ik dan wel pingen enz.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pingen kan dan ook alleen maar als je op een plaatselijk aanwezig WIFI-netwerk bent aangesloten, dat is dus lang niet altijd mogelijk. Van een draadloos netwerk thuis zul je de toegangscode wel hebben, maar onderweg kom je weinig "open" WIFI tegen. In hotels en bij restaurants kun je wel vaak gratis van WIFI gebruik maken, soms is het netwerk gewoon open, soms moet je een code bij de bar of incheckbalie vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Ik ben echt blij met zulke duidelijke antwoorden!:D

Andere antwoorden (2)

Ja 3G is internet waar je voor moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3G is internet en heb je alleen maar met een abonnement , dus het lijkt me dat dat dan al inbegrepen zit!