Hoe moet ik een draadloze verbinding instellen.Op de laptop gebruik ik windows 7 en ubuntu.

In windows 7 werkt het prima, maar in ubuntu krijg ik het niet voor elkaar.
BvD

Toegevoegd na 2 uur:
Geen netwerk te zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (3)

Beetje een vage vraag.
Zie je uberhaupt een draadloos netwerk ?

probeer in een console : ifconfig pan0 up

anders deze pagina eens lezen :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit de GUI zou het moeten lukken via Systeem->Voorkeuren->Netwerkverbindingen->Draadloos._Toevoegen. Je moet dan wel je eigen draadloze modem eruit zien te vissen en de toegangscode intoetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is dan zie je in het notificatie-gedeelte diverse icoontjes staan. Een daarvan is voor het netwerk.

In de screenshot hieronder zie je daar een voorbeeld van. Daar zie je dat het netwerk-icoon (met die balkjes) wordt uitgeklapt. Daaronder zie je dan de diverse draadloze netwerken waarmee je een verbinding kunt opzetten. Dan kun je daar het netwerk van jouw keuze aanklikken en daarmee een verbinding opzetten.