Waarom "praat" men op bijv. hyves & Facebook met vreemde?

Gewoon een vraagje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me nou ook altijd af... goeie vraag!

Antwoorden (7)

Omdat de semi anonimiteit het makkelijker maakt met elkaar van gedachte te wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, sociaal contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat kan diverse redenen hebben....
Veel mensen vinden het leuk om nieuwe mensen te leren kennen, dus zowel op hyves en facebook kun je dan op een anonieme manier mensen leren kennen.
Anderen doen het voor de spanning en zoeken bv een relatie of seksueel contact.
De stap is klein om via een sociaal netwerksite mensen aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen op hyves of facebook (of hier op GV)
Ook in bv de trein heb ik al interessante gesprekjes gehad met mensen die ik noch daarvoor noch daarna ooit nog gezien heb.
Dus gesprek met vreemden face to face derhalve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn altijd opzoek naar vrienden, en er zitten ook mensen die willen daten, terwijl hyves geen datingsite is..
Maarja, iedereen gebruikt hyves anders. ;)

Meestal wil men gewoon contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, omdat dat soms leuk kan zijn. In het "echte" leven praat je toch ook wel eens met een vreemde? Ik wel tenminste. De meeste mensen vinden het leuk om contact te hebben. Als je contact hebt met een vreemde is ie de volgende keer geen vreemde meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het 'echte leven' spreek je niet zo maar een vreemde aan als het niet nodig is of als je geen specifiekevraag hebt. Op Hyves en Facebook bijvoorbeeld, kan je elkaar niet zien tijdens het 'gesprek'. Voor veel mensen praat dit makkelijker. Soms zijn mensen ook gewoon toe aan een praatje...