Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn computer steeds trager met downloaden? Filmpjes willen bijna niet meer. Hoe kan ik dit verhelpen?

Heb gratis Avast. McAfee scant soms ook. Geen virussen, firewall aanwezig. CCleaner maakt regelmatig schoon. Toch gaat het downloaden, bijv van filmpjes, steeds trager. Wat is daar de reden van? Is een duur antivirus hier de oplossing voor? Zijn er andere oplossingen?
Groet, Arie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
513

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Twee virusscanners of nog meer? Ik raad altijd aan maximaal één virusscanner te gebruiken.
Virusscanners vertragen sowieso en verschillende virusscanners willen elkaar wel eens in de weg zitten.

Zet je virusscanners eens een keertje uit. gaat het dan sneller?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download " glary utilities " . Dat programma scant je computer in 5 minuten en haalt overbodige zaken en obstakels weg . Het is voor privegebruik gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
McAfee belast die computer veel te zwaar en ik zou die verwijderen en alleen met de Avast virusscanner doorgaan.Verder kunnen defragmenteren en schijfopruiming ook nog wel meer snelheidswinst opleveren(tijdelijke bestanden opruimen).En je kunt kijken bij opstartbeheer of er programma;s zijn die niet meteen noodzakelijk zijn om op te starten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mcafee is een van de irritantste virusscanners en raad deze iedereen af.
Vanaf 7 of 8 gaat hij je snelheid limiteren.
Goed alternatief:nod32 bevind zich meer op de achtergrond en is relatief licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding