Als ik muziek/films download via utorrent kan stichting Brain me dan beboete en hoe hoog is die boete dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

nee, als je download via utorrent net, mar na het downloaden gaat het altijd uploaden. dan moet je op stop drukken, want je mag maar een bepaald limiet uploaden per maand, als je hierover gaat kan de boete tot 100 euro kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij een boete gekregen omdat je bent blijven seeden na het downloaden? Want meestal laat ik hem ook ook nog een tijdje uploaden terwijl ik al klaar ben met downloaden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus wil geen boete daarmee riskeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb geen boete gekregen, maar wel een brief (waarschuing) waarin stond dat als ik ermee door zou gaan ik een boete kreeg, doe kon oplopen tot 100 euro.
NEE
Downloaden is in Nederland (nog) niet illegaal. Het uploaden (delen) van muziek en films daarentegen is wel illegaal en dus niet toegestaan. Hierover is intussen jurisprudentie ontstaan die hierover geen onduidelijkheden overlaten .
Het downloaden via de nieuwsgroepen is in dit geval veiliger omdat hier geen sprake is van uploaden , en dus verspreiden.
Zie ondermeer

http://www.telegraaf.nl/digitaal/8223975/___Illegaal__downloaden_mag__.html

waarbij aangetekend dat de kop van het artikel een mooie "contradictio in terminus" is