Slechte internet verbinding. Waar kan dit aan liggen?

Mijn internet verbinding met Ziggo begint steeds slechter te worden. Kan vaak uren niet online komen, of maar heel even. Ik werk met een (kabel) modem en router (met bedrading, naar 2 pc's). Heb al contact opgenomen met Ziggo, maar die blijven in mijn ogen vaag. Moest van hun een zg. speedtest doen, met router en eentje zonder router (rechtstreeks vanaf de modem, zonder tussenkomst van de router). Rechtstreeks vanaf de modem geeft hij een download snelheid van 81mb aan, wat volgens hun goed (stabiel) is. Dezelfde test, maar dan met de router ertussen, geeft een resultaat van ca. 14,3 mb aan. Heb de test op 3 verschillende tijdstippen van de dag herhaald en de uitslagen zijn ieder keer min of meer hetzelfde.
Volgens mij is de modem dus ok en zit het probleem in de router (die ook een constante, zachte, pieptoon geeft als je dichtbij komt).
Wie heeft hier wat meer verstand van en kan mij vertellen waar de fout ligt en of Ziggo mij een nieuwe router moet opsturen? Heb het idee dat ze dat niet willen en en dat ze net zo lang rekken, totdat ik het opgeef.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het vermoeden dat er een probleem in de router zit is zeker gegrond. Reset met een paperclip of sateprikker je router eens. Trek eerst de stekker van het ziggo modem eruit en van je router. Wacht zeker 2 minuten en doe dan de stekker van het ziggo modem weer aan de stroom. Als deze volledig online is ( alle lampjes branden) doe je stroom van je router erop en reset deze door 15 seconden de resetknop in te drukken. Het is mogelijk dat je de setup opnieuw moet instellen van het draadloze gedeelte. Zijn de resultaten op het BEDRADE gedeelte weer treurig dan weet je voldoende. Een tip overweeg een Lynksys die de snelheid van je internet aan kan. Succes en laat even weten of je hier wat mee kan

Je beantwoord al grotendeels je vraag, want je geeft al aan dat als je er de router tussen plaatst, je verlies hebt, betreft snelheid Leen even van iemand een router, en test die router even, als dan alles normaal is, weet je zeker dat je router kapot is. Als de router eigendom is van Ziggo, dan gewoon Ziggo verzoeken voor een nieuwe router. Je kan voor alle correcte instellingen voor je router het beste terecht op het forum van ziggo zelf, misschien staat hier jou probleem ook bij vermeld. Toegevoegd na 1 uur: verkeerde link geplaatst, vorige had betrekking op radio en tv, deze omtrent internet..

Bronnen:
http://ziggo.gebruikers.eu/

Ik denk ook dat het aan je router ligt. Ik heb zelf ook Internet via Ziggo en gebruik een router waarop 3 PC's aangesloten staan. De router is van het merk Sitecom en die heb ik gekocht bij Paradigit voor EUR. 29,95. Het werkt allemaal prima, nooit problemen. Wel heb ik dus ook naar verschillende kamers in huis bekabeling moeten aanleggen.

Kijk ook goed of je kabels goed zitten. Zorg dat er geen knoopje in de kabel zit (ook niet als trekontlasting), omdat dit de snelheid uit de kabel haalt. Binnen in de kabel zijn 8 draden gedraaid om elkaar heen. Hierdoor behaalt de kabel zijn snelheid. Een korte lus kan dit doorbreken en veel snelheidsverlies veroorzaken. Er zit ook een kwaliteitsverschil in kabels in de mate van afscherming. Als je je router in de meterkast hebt staan, kan er veel storing vanuit de stroomkabels komen naast de kabels. Zorg dat ze niet in de zelfde buis lopen, of koop speciaal afgeschermde kabels (shielded UTP kabels).

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100