Slechte internet verbinding. Waar kan dit aan liggen?
Mijn internet verbinding met Ziggo begint steeds slechter te worden. Kan vaak uren niet online komen, of maar heel even. Ik werk met een (kabel) modem en router (met bedrading, naar 2 pc's). Heb al contact opgenomen met Ziggo, maar die blijven in mijn ogen vaag. Moest van hun een zg. speedtest doen, met router en eentje zonder router (rechtstreeks vanaf de modem, zonder tussenkomst van de router). Rechtstreeks vanaf de modem geeft hij een download snelheid van 81mb aan, wat volgens hun goed (stabiel) is. Dezelfde test, maar dan met de router ertussen, geeft een resultaat van ca. 14,3 mb aan. Heb de test op 3 verschillende tijdstippen van de dag herhaald en de uitslagen zijn ieder keer min of meer hetzelfde.
Volgens mij is de modem dus ok en zit het probleem in de router (die ook een constante, zachte, pieptoon geeft als je dichtbij komt).
Wie heeft hier wat meer verstand van en kan mij vertellen waar de fout ligt en of Ziggo mij een nieuwe router moet opsturen? Heb het idee dat ze dat niet willen en en dat ze net zo lang rekken, totdat ik het opgeef.
Als jij zeker weet dat het de router is dankzij onderstaande tips, zullen ze vast een nieuwe opsturen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.