Hoe stel ik de D schijf in als standaard schijf?

Toegevoegd na 33 minuten:
Bestanden worden automatisch op mijn c: harde schijf geinstalleerd
Ik wasl dat ze standaard op mijn
D: harde schijf worden geinstalleerd.
Zo goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
13.2K

Antwoorden (3)

Mocht je Windows gebruiken, en mocht je dan het idee hebben om je C-schijf nu D: te willen gaan noemen: Dat zal niet lukken.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat wil ik niet.
Mijn c schijf zit bijna vol' ald ik eeb programma installeer komen er worden er toch nog ook bestanden geinstalleerd op de c schijf terweil die bijna vol zit
Je vraag is onduidelijk en daardoor niet goed te beantwoorden.
Je hebt het over D schijf. Bedoel je hiermee dat je meerdere harde schijven in je pc hebt?
Of bedoel je misschien D station?
Of heb je meerder partities op een harde schijf waarvan je de "standaard" wilt veranderen.
Dus iets meer uitleg graag

Toegevoegd na 59 minuten:
Ik neem nu aan dat je systeemprogramma's (XP e.d.) op de C: schijf staan en dit zo moet blijven.
Daarnaast neem ik aan dat je je Documenten op de D: schijf wilt hebben.
Zo ja:
Start>Mijn Documenten>Bovenliggende map>klik met RM op Mijn Documenten>Eigenschappen>Verplaatsten>klik op + vóór Deze Computer>Selecteer Station(D)>ok

Als het goed is staan nu je documenten op de D: schijf.
Nu alleen je programma's instrueren je documenten daar op te slaan.

Maak eerst wel even een herstelpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel dat ik meerdere harde hardeschijfen heb, ja.
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk op je vraag, wellicht kun je deze specificeren:

- D als standaard? Je bedoelt wellicht de plek waar standaard de programma's worden geinstalleerd?

Dit hangt namelijk af van je besturingssysteem:

Windows 7 (64bit)

Start
Programma's en bestanden zoeken:
REGEDIT

Zoek nu op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

En verander daar het standaard pad, daarna:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion.

En verander ook deze naar je eigen smaak.

Nu kun je al je bestanden in c:\Program files (x86) en c:\program files naar waar je de nieuwe lokatie hebt ingesteld.

Je moet nu heel voorzichtig zijn met verwijderen van de oude lokatie!! Helaas zijn niet alle programma's zo slim om te snappen dat je hebt gewisseld.

Je hoeft natuurlijk niet alles te kopieren, maar ook laten staan. Alle nieuwe programma's zullen dan in jou nieuwe gespecificeerde lokatie geinstalleerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb xp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij XP is het iets eenvoudiger: START
Bij uitvoeren: Type “regedit” en ok Zoek nu naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion En zoek hierin naar de sleutel:
“ProgramFilesDir”
En verander deze naar de directory welke jij wilt. Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je alfast
Kan ik dan gewoon de bestanden op de c schijf laten staan en dat da gewoon nieuwe programmas op de D komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, na de registerwijziging werken je programma's op c: niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de comment in mijn eerste reactie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dient de programma's om te zetten naar D:\
sommige snappen dat niet, die moet je laten staan. Trial on error ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan heb ik er eigenlijk niks aan want dan zit de D weer vol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk kan dat wel werken, maar dan dien je een dubbele value aan te maken. Alleseerst: backup de huidige key! (rechter muisknop - export) - DEL programfilesdir met regedit.
- Maak een nieuwe key met dezelfde naam, maar gebruik een Waarde met Meerdere reeksen (multiple string alue).
- Voeg de nieuwe directory toe, bijvoorbeeld : d:\Program Files. Verwijder NIET de c:\Program Files waar de systeembestanden zijn opgeslagen. Nu zou alles moeten blijven werken. Anders: de backup weer importeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wacht even, ik heb al 2 mappen waar bestand gegevens in staan de
c:/program files en de
D:/program files
als je een programma installeer t kies je de map waarin je het wilt opslaan, ik kies de d:/program files map maar dan worden er toch bestanden opgeslagen ergens op de C:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen omdat deze gekoppeld worden aan je profiel of automatisch geplaatst (moeten) worden op dezelfde directory als waar windows staat. Dit zouden echter nooit de volledige bestanden van een programma dienen te zijn als jij D:\ zegt.