Een goede en betaalbare vind je soms bij de Action, Lidl of Aldi voor onder of rond de 5 euro.

HDMI kabels van 1,5 - 2 meter hoeven echt niet duur te zijn. Een kabel van 30 euro is zonde van het geld. Ik heb zelfs voor 5 euro een HDMI kabel met goudlaagje kunnen kopen.

Helaas moet je tegen dit soort aanbiedingen lopen. Als je er een nodig hebt is het bijna altijd duurkoop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij onderstaande aanbieding voor 0.75 Euro! Ik zeg doen!

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn ook HDMI 1.3 kabels te koop, die zijn in de winkel heel duur en op onderstaande site valt het wel mee. De playstation ondersteunt wel HDMI 1.3. Je bent dan op onderstaande site (blader naar onderen) voor een korte kabel ongeveer 6 - 8 euro kwijt (gold plated).

Toegevoegd na 20 minuten:
De Xbox ondersteunt (volgen mij) geen HDMI 1.3 (de kabel kan je wel gebruiken), dus die kosten kan je besparen. De kabel van rond de euro is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Wibra voor net een euro, werkt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar de meeste consumenten instinken bij de duurdere kabels zijn de gouden connectoren. Dat is interessant bij analoge connectors (luidsprekers, versterkers etc) maar bij digitale aansluitingen totaal niet relevant.

Het goud zorgt voor een lagere weerstand, maar een 1 is en blijft een 1, en een 0 blijft een 0. Dat is het enige wat er over een HDMI kabel wordt verstuurd.

Wat wel van belang is, zijn de kabels zelf. Hoe deze afgeschermd zijn tegen invloeden van buitenaf (sterke interferentie van diverse apparaten). Op een kabel van 1-3 meter merk je daar niet zoveel van, dus is een goedkope kabel geen probleem. Heb je echter een langere afstand te overbruggen (zeg: 30 meter) en daarbij loopt de kabel langs een krachtbron dan zou ik daar toch een wat betere (en dus duurdere) kabel voor kopen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Maar 30 meter kabel is erg kostbaar. Dan kan je er ook een HDMI versterker tussen zetten. In de link bij mijn antwoord kosten de kabels met goudcontacten 6-7 euro, dus dat vind ik dan wel meevallen.
Ik heb zelf gister een HDMI kabel bij de Action gekocht,
2m lang voor maar 3 euro ! koopje !!!

(kwaliteit is super)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de kable niet langer is dan 5 meter maakt het geen moer uit van welke prijsklasse je deze koopt