Waarom werkt een USB 3.0 stick niet op alle 2.0-aansluitingen?

Waarom werkt een USB 3.0 stick niet op alle 2.0-aansluitingen? Ik heb een USB-stick 3.0, maar die werkt niet op alle 2.0-aansluitingen op sommige computers (buitenshuis), mijn smart-tv en soms de aansluiting in de auto. Hij wordt dan niet altijd herkend. De indeling is gewoon FAT32, omdat NTFS helemaal niet herkend wordt. Hoe kan dat?

2 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Elke stick heeft een zogenaamde controller aan boord, bij nieuwere generatie sticks worden dus ook nieuwere controllers gebruikt, en niet elk apparaat herkent die nieuwe controllers op de juiste manier, in Windows omzeilen we dat probleem gewoon door de drivers van de fabrikant van de controller te downloaden, maar bij embedded apparaten zoals TV's en Auto's kan dat alleen via een firmware update waarbij je moet hopen dat de fabrikant de moeite heeft genomen om de USB3.0 compatibiliteit te fixen.