Hoe kan het dat de extrusie dikte van onze 3D printer steeds veranderd?

De 3D printer die wij gebruiken is de Ender 3 Pro. Wij hebben de nozzle al volledig schoongemaakt, dus dit kan het probleem niet zijn. Hij was niet verstopt en voor de zekerheid ook een nieuwe nozzle geplaatst. Ook hebben we geprobeerd te printen met andere temperaturen, maar ook hierbij geen verbetering.

Picture for question
8 maanden geleden
in: Hardware
SimonV
8 maanden geleden
Hier staan wat tips:
https://support.3devo.com/filament-thickness-deviation-inconsistent-diameter
SAN99
8 maanden geleden
Ik ben erachter gekomen wat het probleem is.. Het is inderdaad dat er een regelmaat in zit, super bizar. Met het probleem ligt bij het filament. In het filament zit altijd een bepaalde structuur die ervoor dient om de toevoer van het filament naar de extruder te vergemakkelijken. Om de zoveel cm ontbreekt deze structuur in het filament en dan is het voor de wieltjes lastiger de toevoer van het filament te regelen. Bij andere filamenttypen vertoont de 3d printer dit probleem namelijk niet..
SAN99
8 maanden geleden
Dankjewel voor het meedenken SimonV en KeesWim! :)

Geef als eerste antwoord