Het LCD scherm van mijn laptop heeft strepen, blokken etc. op het scherm.

Wanneer ik het scherm wat heen en weer beweeg kan het zijn dat ineens alles weer goed is. Bij de geringste beweging van het scherm zie ik alleen weer strepen. Is dit een beschadigde kabel of is het scherm kapot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3K

Antwoorden (3)

Strepen komt vaak door de kabel. Heb je thuis een vaste computer? Sluit dat beeldscherm aan op je laptop en kijk of er dan nog strepen staan. Geen strepen op dat beeldscherm? Meteen kijken of die binnen de garantie valt en opsturen. Geen garantie? Eerst overwegen of het nog waard is. Zo uit me hoofd kost het rond de 150 euro. Het slimst is om dat even na te vragen bij de winkel waar je de laptop heb gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder met dit warme weer dat zijn grafische kaart het begeven heeft. Blokken en strepen duiden vaker op een slechte grafische kaart dan op een slechte kabel.

Rekeninghoudend met het feit dat de scharnieren van een laptop speciale kabelgootjes hebben en de kabels heel erg duurzaam zijn en praktisch niet gebogen worden in de nieuwe modelletjes, durf ik hier steevast overtuigd zeggen dat deze persoon gewoon last heeft van een overhitte grafische kaart.

Indien de laptop nog in garantie is zou ik hiervan een melding gaan maken bij de verkoper en de laptop zelf binnendoen voor herstelling.

Het is belangrijk dat je hem niet gaat gebruiken voor dat je dit probleem hebt opgelost. Want in een laptop zit alles nogal dicht bij elkaar, de extreme temperatuur die je grafische kaart nu gaat produceren kan schade doen aan andere componenten en dat is iets wat je wil gaan vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Maar hoe kan het dan dat wanneer ik mijn lcd scherm iets heen en weer scharnier het beeld plotseling strepen geeft, of zwart wordt? Zit die grafische kaart op het moederboard of ergens bij dat scherm ingebouwd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grafische kaart zit op het moederbord. Dit kan te verklaren zijn dat hij eventueel door de gevormde hitte gewoon wat slechte connecties heeft. Indien uw laptop ouder dan 3 jaar is zou ik er aan denken een nieuwe te kopen en geen reparatie te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok. als ik nu even een extern LCD scherm er aan koppel moet ik dan dezelfde prolemen zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er nu even een extern scherm aan gaat hangen en je ziet dezelfde problemen kun je er zowiezo zeker van zijn dat de grafische kaart stuk is.
OEI,

dat had ik ook.

daarna is het laptop scherm uitgevallen, en konden wij hem laten repareren voor 735 euro !!(niet gedaan)
als je nu gelijk naar de winkel gaat. kan het nog opgelost worden voor of heel weinig geld, of niets.

wacht er niet langer mee !!!!