Als ik mijn laptop opstart, start soms het beeldscherm niet. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (4)

Kijk hier eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/288312-Laptop-beeldscherm-gaat-niet-aan-systeem-wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het probleem. Het enige wat ik meestal doe is de laptop dicht doe en daarna weer open. Soms reageert hij daar op. En anders doe ik hem dicht en start hem opnieuw op.
Ik heb wel eens het idee gehad dat dit kwam doordat ik het scherm dicht/open deed tijdens het afsluiten/opstarten van windows. Misschien werkt het om te wachten met het scherm dicht doen, totdat je laptop is afgesloten en daarna voor het opstarten je scherm alvast omhoog te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HP Pavillion 6000 serie? Want dan moet je even kijken op
Youtube naar video's met hetzelfde probleem. Na een paar weken zal het scherm kuren gaan vertonen. Hier bedoel ik mee er komen rare gekleurde balken in beeld en soms wil het beeldscherm niet meer aan bij het opstarten. Acer laptops het hetzelfde probleem maar dan zonder de gekleurde balken. Het kan ook voorkomen als je bijv. Slaapstand activeert en het beeldscherm uitgaat of als je die naar beneden doet, dat ie niet meer aan wil. Ik wil je niet hopeloos maken met deze slechte voorbeelden van wat er allemaal zou kunnen gebeuren of wat er allemaal is.
Ik heb zelf een desktop beeldscherm die pas na 5 sec aangaat vanwege de zogenaamde energiebesparende slaapstand. Je kan proberen om het beeldscherm weer dicht en open te doen na ongeveer 10 sec. omdat bij het opstarten nog niet direct de videokaart alle signalen naar je beeldscherm kan sturen. maar dit hoort niet langer dan max. 10 sec te duren. Een paar vragen van mezelf: Heb je dit altijd al? Begon het niet na het overklokken van de gpu? (gpu is chip van grafische kaart) Mag ik ook weten wanneer je beeldscherm wel en niet aangaat of niet reageert? Ik heb op moment van schrijven natuurlijk nog geen antwoord dus ik kan je nu alleen nog maar adviseren om naar een computerwinkel te gaan die ook repareert en je laptop daar te laten controleren. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik ook.
Ik heb hem laten maken door een professioneel iemand.
Daardoor was het probleem zo opgelost! ;)