Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang mag een VGA kabel zijn?

ik heb mijn pc op mijn tv (die een vga ingang heeft) aangesloten en het beeld "gekopieerd" om films en series die op de HD staan op de TV te kunnen kijken. de afstand tussen de twee is ong. 3 meter. maar gebruik nu een kabel van 1,5 meter die ik nog had liggen (dus de pc is even noodgedwongen verplaatst) . kan ik bijv. een 5 meter kabel gebruiken zonder kwaliteitsverlies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

na een meter of 10 zou ik het signaal wel gaan versterken, maar omdat het een analoog signaal is kan het best zijn dat boven die lengtes de kwaliteit ook nog wel acceptabel is voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De specificatie van de VGA-kabel geeft geen maximale lengte.

De maximale lengte wordt bepaald door de kwaliteit van de kabel. Hoe hoger de kwaliteit van de kabel, hoe langer de kabel mag zijn voordat het videosignaal eronder lijdt.

Volgens onderstaande Bron kan een VGA-kabel vele tientallen meters lang zijn, mits zowel de kabel als de videokaart van uitstekende kwaliteit zijn. Voor normale kwaliteit is de lengte beperkt tot zo'n anderhalve meter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de tweede Bron, die wat meer uitgaat van de praktijk.

Toegevoegd na 11 uur:
Overigens - als je videokaart en je monitor het toestaan, gebruik dan liever een digitale videokabel. Goede kans dat je beeld daar merkbaar scherper van wordt.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden
Iets als een maximale lengte voor een VGA kabel bestaat niet. Dit is namelijk afhankelijk van nog diverse andere factoren.
- Gebruikte resolutie en frequentie
- Kabel type (kabel verlies eigenschappen (schijnbare weerstand onder omstandigheden)
- Hoeveel belang je hecht aan foto's/beeld zonder verlies
- De kwaliteit van de grafische kaart

10 meter moet meestal wel lukken.

Hoe langer de kabel hoe meer je dit zult zien in de kwaliteit van het beeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip
Met een kabel van 5 meter verlies je niets van ontvangst, dus doe dit maar, heb ik ook gedaan ;-). go go High definition
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding