Waar moet je minimaal op letten voor als je HD video gaat bewerken op de pc? Welke processor ed. En dan hebben we het niet over een mac.

Video bewerken in HD 1080

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een compleet nieuwe PC wil gaan bouwen. Ik zal proberen antwoord te geven wat dan het bealngrijktse is.

1. CPU(Processor), toegegeven er worden steeds meer programma's gemaakt die ook je GPU laten zweten maar dat geeft niet altijd het mooiste resultaat.
2. Geheugen, kost niks meer dus minimaal 4GB
3. Data-opslag, HD-video gaat al snel in de 100'en MB's lopen voor filmjes van minuten. Dus doe je zelf een plezier en koop een tweede HDD en neem gelijk 2TB.
4.Monitor, een die goed kleuren weergeeft en lekker groot/hoge resolutie, dat werkt wel zo lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je trouwens een camera hebt die in 1080p60 opneemt moet je echt niet te zuinig zijn die brengen namelijk bijna elk systeem op zijn knieen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet minimaal een Quadcore Processor hebben van 3Ghz of hoger. Je kunt ook een Sixcore AMD/Intel i7 processor kopen.

Verder zou ik voor veel werkgeheugen gaan. 8GB of meer. En dan snel werkgeheugen. Geen DDR2 maar DDR3 en met hoog Mhz (1300 of meer)

En de videokaart is helemaal belangerijk. Minsten 1GB DDR5 videogeheugen en een goed type.

Een dure uit de 5800/5900/6800 Serie. De 5850, of de 5890 of de 6850 of de 6870 zouden er goed zijn. En nog wel meer kaarten binnen die klassen.

Zorg ook voor een beetje een snelle harde schijf. (minimaal 7400rpm)

Ik zou zelf deze aanraden:

http://link.marktplaats.nl/458539147

of deze als je echt geld heb:

(Deze advertenties zijn niet van mij en ik maak geen reclame. Ik weet wel de de adverteerder betrouwbaar is uit eigen ervaring)