Hoe schakel ik de automatische backup in van mijn Apple Time Capsule?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ga naar je systeemvoorkeuren, dan naar Time Machine en zet de schuif op 'Aan'. Zorg wel dat je een schijf geselecteerd hebt als backup schijf. Voortaan zal er automatisch ieder uur een backup worden gemaakt van je computer. Wanneer je eventueel bepaalde mappen niet mee wilt laten nemen in de backup, kun je dat aangeven bij 'Opties'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door een backup te kopen (externe harde schijf) en deze aan te sluiten. Daarna zet je de harde schijf aan. De computer zal de externe harde schijf herkennen en automatisch gaan gebruiken als tijd capsule.
Zo simpel is het.
Later als je externe harde schijf wat vol begint te raken kun je wat eerder bestanden wissen. Door het icoontje van je externe schijf aan te klikken en door te gaan tot je de bestanden als in mappen met datum ziet opgeslagen. Deze selecteer je dan tot de hoeveelheid die je wenselijk acht en verplaats je naar je prullenmand. Het is dan wel wenselijk je prullenmand direct te legen.