Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat de lader , stekker van een macbook ontzettend heet word bij het opladen van de macbook?

macbook bijna leeg, laadkabel eraan, en na een tijdje opladen word die zo heet dat ik hem amper kan vasthouden als ik deze uit wil trekken uit het stopcontact , is dit normaal ? Wat te doen ? valt dit onder garantie ?

8 jaar geleden
in: Hardware
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klopt dat hij heet wordt als de MacBook helemaal leeg is.ik heb hem nu 3 jaar en heb dit ook. Dit vind plaats na ongeveer een half uur. Dat heeft dit type lader.Dus maak je geen zorgen. Bij de iPhone gebeurt dit niet en is ook een ander type.
Advies voor je MacBook Accu .laad hem pas op als er nog 3% in zit .
Accu's hebben een bepaalde levensduur.Hoe vaker geladen hoe korter de levensduur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een accu helemaal leeg is en aan de lader gaat, kan het inderdaad gebeuren dat die lader erg heet wordt. Het is alleen moeilijk te zeggen of hij ook TE heet wordt.
Probeer eens een keer de accu te laden als hij half leeg is.
Als de lader dan warm wordt i.p.v. heet, dan lijkt het me normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding