Het beeldscherm van mijn laptop is kapot. Hoe kan ik mijn documenten eraf halen??

Dus het beelscherm van mijn LAPTOP is kapot. Ik wilde belangrijke documenten eraf halen en op een memostick zetten. Dit lukt niet omdat het beeldscherm bijna helemaal kapot is (ik zie nog maar 2% ofzo) Wie weet een andere manier waarop ik de bestanden eraf kan halen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
14K

Het beste antwoord

optie #1 Je kunt 'm aansluiten op een (thuis)netwerk en via een andere PC de laptop benaderen(\\laptopwaarvanhetschermstukis\C$)

optie #2 Gewoon de HD uit de laptop monteren deze tijdelijk in een PC plaatsen en dan de gewenste bestanden veiligstellen

optie #3 'blind' Remote Desktop(misschien staat het bij toeval al aan?) van de Laptop aan zien te krijgen en dan via een andere PC de laptop overnemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je er geen verstand van hebt haal moet je de hdd er niet zelf uithalen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een HDD uit een laptop halen is meestal een van de makkelijkste handelingen die je kan doen qua zelfreparatie/upgraden. Je kan op youtube voor bijna elk model zien hoe het moet, als het al niet voor zich spreekt.

Andere antwoorden (2)

Je kan ook via een (HDMI) kabel je laptop even aansluiten op een ander PC scherm/ TV en dan kan je daarop zien wat je aan het doen bent en alles op een USB stick zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als de laptop niet te oud is kan je hem naar een servicecenter brengen. (bijv. de mediamarkt)
daar zetten ze er een nieuw beeldscherm in.
dit kost een paar honderd euro, maar dan kan je je computer wel weer gebruiken.
en anders met een VGA of een hdmi op een ander scherm/tv aansluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een paar honderd euro? Zeg eerder enkele honderd euro. En dat terwijl een extern scherm aansluiten véél goedkoper is!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga maar bij de mediamarkt langs. dan krijg je te horen dat het ongeveer de helft gaat kosten van wat de pc heeft gekost.
ik heb zelf ook een keer een scherm laten repareren kosten toen in de honderd euro (t was dan ook een goedkope pc!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het al de helft kost om de pc te laten repareren vind ik dat al een dure oplossing en vraag ik me af of het wel de moeite is. Heb ook eens een kapot laptopscherm gehad, gevraagd naar de reparatiekosten. Was destijds zo'n €450. Punt blijft dat een extern scherm goedkoper is.