Hoeveel GB heb je ruim nodig om een spel te spelen, bijvoorbeeld Minecraft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
13.1K

Het beste antwoord

50 GB.

Niet voor MC, maar wel voor andere spellen zoals The Witcher 3. 50GB is gelijk aan een blu-ray disc. Dus met een beetje pech moet je zoveel lege ruimte hebben op je HDD (of SSD).

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor MC is het 1-2 GB volgens:

http://gaming.stackexchange.com/questions/119679/how-much-disk-space-does-minecraft-require
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Ik heb net even gekeken bij mijn foldertje van Minecraft en het verbruikt maar plusminus 400MB aan schijfruimte(foto beneden).

Echter is dat niet het enigste waar je rekening moet houden. Minecraft is nogal een redelijk RAM-heavy game voor zo een simpel spel.

Zelfs met een oude PC (met maar 4Gb aan ram-geheugen) kon ik Minecraft spelen, maar eens er teveel acties gebeurde in de wereld (voornamelijk 50+ mensen online op een server en in je buurt) ging de FPS redelijk omlaag.