Is deze site betrouwbaar?

http://www.ipodmicrophone.eu/lang/nl/index.html?gclid=CKzS7deFx6gCFQgj3godKFZT0Q

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

koop via paypal en je aankoop is verzekerd. Of de site zélf betrouwbaar is, is niet eens zo relevant.

Een Duitse site, gehost op nameservers in NL. Ja, ziet er betrouwbaar uit.

Persoonlijke noot: of de kwaliteit die je koopt, hoog is, denk ik niet. Er zal wel een bestellingssysteem naar China achter zitten, waar je dit soort dingen voor 1 euro koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, deze site is niet betrouwbaar. Sites waar klanten de spullen aanprijzen, zijn altijd een beetje flauwekul.

Bovendien zitten de voorwaarden een beetje verstopt. Een wat vager kleurtje, zodat je het niet goed kunt lezen. Ik kon het alleen maar leesbaar maken, door te selecteren en te copieren in mijn kladblok.

Dit zijn de voorwaarden:

"De prijs die is weergegeven op deze website is in Euros(€). Bij de prijs vermeld op de site zijn nog geen behandelings- en verzendkosten inbegrepen. Toegevoegde behandelings- en verzendkosten zullen automatisch door Paypal in het totaal te betalen bedrag worden verwerkt.

Verzending & Behandeling
iPodMicrophone.eu verzorgt de verzending via TNT. Mogelijke schade aan het product dat zich gedurende dit verzendproces voordoet is uw eigen risico. De verzendtijd vermeld op de site is een nauwkeurige indicatie, maar is niet gegarandeerd."

Je koopt het ding dus ex verzend- en behandelingskosten. Verzendkosten, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar behandelingskosten is raar. Het is niet echt eerlijk, dat je dat in de voorwaarden moet lezen, en niet direct bij de prijs. Hoeveel dat je gaat kosten, kun je pas zien als je bestelt. Dat is ook vreemd.

Verder is het belachelijk, dat de koper verantwoordelijk zou zijn voor schade bij verzending. Dat risico ligt vanzelfsprekend bij de verkoper.

Kortom, een site met totaal foute voorwaarden die helemaal niet rechtsgeldig zijn. Ik geef toe dat je voor een paar Euro best een risico kunt lopen, en dat het dan helemaal geen drama is, als het misgaat. Maar ik zou gewoon uit principe niets kopen bij webshops, die zich niet houden aan de regels, en de boel eigenlijk een beetje bedotten. 8 Euro is voor jou niks, maar de eigenaar van deze site probeert op deze manier honderden keren 8 Euro binnen te halen, voor iets wat hooguit 2 Euro waard is.