Computer maakt een alarm geluid tijdens het opstarten, waardoor komt dat?

Mijn laptop (Acer Aspire 7750G) typed de hele tijd ²²²²² zonder dat ik iets type, dit gebeurt automatisch wanneer ikzelf iets wil typen. Toen heb ik de laptop opnieuw opgestart maar tijdens het opstarten maakte deze een alarm geluid.
Weet iemand een oplossing?

7 maanden geleden
in: Hardware
1.7K
Vortexxx
7 maanden geleden
Dit lijkt mij dat tijdens opstart de toets '2' ook de hele tijd wordt ingedrukt, en dat zorgt voor het geluid wat jij omschrijft als alarmgeluid, het antwoord gegeven is als computer in storing is gevallen door defect geraakt RAM o.i.d. maar 'key stuck failures' worden nooit via een alarmcode doorgegeven, maar tijdens POST wordt dan een bericht gegeven dat een toets vast zit, of permanent ingedrukt. Of krijg je toch een sequence van piepjes? 5x elke seconden een piep, en dan 2 seconden niet, en dat herhaalt zich?

Antwoorden (1)

Dat "alarmgeluid" bevat een code in de vorm van lange en korte tonen. Die code is een fout-indicatie.

De computer merkt tijdens het opstarten dat er iets grondig mis is. Hij is echter nog niet zover dat hij de grafische interface opgestart heeft, of juist die interface is stuk. Op dat moment kan hij het probleem niet, d.m.v. een foutmelding op beeld melden. Het enige wat dan nog kan is een code laten horen via piepjes over de speaker. En dat is wat je hoort.
Zie hier de betekenis van die codes:
https://www.manualslib.com/manual/232855/Acer-Aspire-G7750-Series.html?page=75
Toegevoegd op 2 september 2023 05:41: bron, tekst
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden