Monitor word bovenop heel warm! Is dit normaal? En luidsprekers doen het niet.

Mijn monitor (acer - AL718) word aan de bovenkant heel warm na een tijdje (30 minuten tot 2 uur is ie al heel warm), is dit normaal? Of kan er nu iets kapot branden?
Ik heb gisteren deze monitor bij het goed gekocht, en daarvoor had ik nog zon oude dikke monitor, nu dus een plattere. En de speakers doen het niet, ik weet niet of ik een driver moet installeren om de speakers te laten werken of niet, want hij deet het wel gewoon gelijk (het beeld), zonder ook maar iets te installeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (3)

Het is vrij normaal dat een LCD monitor warm wordt, of het te veel is kan ik van hier af natuurlijk niet inschatten.
Ik zou hem lekker lang aan laten staan, als er dan iets kapot gaat dan kun je hem gelijk op garantie omruilen.
Dat de ingebouwde speakers niet werken is logisch: via de VGA-kabel wordt geen geluid doorgegeven.
Als je goed aan de achterkant kijkt zul je een aansluiting voor een 3,5mm jackplug zien.
Je kunt deze aansluiting verbinden met de groene 3,5 mm aansluiting op jouw computer, dan zullen de speakers ook werken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het opgenomen vermogen van de monitor is iets minder dan 50 W - de hoeveelheid warmte die geproduceerd wordt kun je vergelijken met de warmte die een 40 W gloeilamp verspreidt.
Het is niet voor niets dat er ventilatie sleuven aangebracht zijn, zorg dat die dan ook vrij blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was heel erg nuttig! Heel erg bedankt!
Ik zal wel uitkijken ik denk dat er is mis is met het beeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vrij normaal dat het beeldscherm warm wordt. Als het echter zo warm wordt dat er worstjes op kunnen worden gebraden, is het aan te raden de monitor om te ruilen voor een nieuwe.