Dvd afspelen op Samsung Super-WriteMaster SE-S084C Externe DVD brander, lukt niet?

Ik kan geen dvd afspelen op deze externe dvd writer, heeft dit te maken omdat dit een dvd writer is of ligt het waarschijnlijk aan mijn pc? (Packerd Bell Dot s)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Download VLC-player en probeer het nog eens, het kan zijn dat de codec om DVD's af te spelen ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

is de driver wel geinstalleerd?
of de drive zelf is stuk.
niet omdat het een writer is, deze kan
ook lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download KMPlayer. Deze geavanceerde gratis speler speelt namelijk ook beschadigde films af, het onleesbare deel niet natuurlijk. KMPlayer kan zelfs video afspelen terwijl het nog gedownload wordt. Als het hiermee niet lukt dan lukt er niets.

Een apparaat als een DVD-RW drive heeft firmware. Het zit bijvoorbeeld ook in MP3 spelers. Dit is zoals de bios van de computer. De firmware kan op den duur beschadigd raken. Een update van de firmware, die je kunt downloaden van de site van de fabrikant, kan dat verhelpen. Anders denk ik aan een vuile (plastic) lens of dat de laser niet genoeg stroom meer krijgt, soms is dat nog te verhelpen met een piepklein schroefje bij het lasertje.

Een brander kan natuurlijk ook DVD's en CD's afspelen. Probeer de nieuwste driver te installeren. De levensduur is gemiddeld ongeveer tien jaar.