Hoe print ik met een WIFI printer dmv een computer zonder WIFI?

Nadat ik de computer met de printer had verbonden via USB voor de installatie van de printer, heb ik de printer zonder problemen aan het netwerk kunnen toevoegen. Ook heb ik iets uit kunnen printen met mijn smartphone.
Printen met mijn computer via USB -> printer was uiteraard ook geen probleem.

Alleen nu wil ik nog kunnen printen met mijn computer zonder USB verbinding maar via WIFI.

Aangezien de computer & printer nu in hetzelfde netwerk zitten, zou dat toch moeten kunnen? (met een computer zonder WIFI maar UTP naar router verbinding) Echter, de printer blijft offline als ik iets wil afdrukken.

Wat zie ik over het hoofd? Alvast Bedankt!

(OS: Win7 / Printer: HP Officejet PRO 8600)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Antwoorden (4)

zit bij de printer een cd zo ja dan kan het zijn dat je eerst de printer moet toevoegen op de computer. en anders probeer eens met een LAN kabel via je router kijken of die het dan doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens wat de instellingen voor de printer zijn op een laptop/pc met wifi, en probeer deze instellingen ook uit op de pc zonder wifi. In de theorie zal het niks mogen uitmaken of je nu via wifi of via lan print.

Wellicht overbodig om te melden,maar herstart eerst Windows eens. Dit wil 9 v/d 10x een probleem ook oplossen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb regelmatig het probleem dat mijn wifi printer nix uit wil printen. Wat dan helpt is printer uit en aan te zetten. Of via een andere apparaat de wifi printer wakker te schudden. Wat ook helpt is weer via usb iets uit te printen en daarna kun je weer via de wifi verbinding van de router weer werken.
Ik kijk ook altijd op de router of die wel de wifi printer ziet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk blijft de printer offline zonder USB-verbinding.

Als je hem als netwerkprinter wil gaan gebruiken moet je 'm eerst opnieuw toevoegen als netwerkprinter of beter nog: als lokale printer aan dat ip-adres.

Dat ip-adres wil je overigens niet in het dynamische bereik hebben. Regel dus een vast ip-adres voor je printer. Anders ga je wel heel vaak voorhebben dat je niet zal kunnen printen.