Wat zou er kunnen aan de hand zijn met mijn printer?

Mijn printer print raar...sommige tekst is bijna niet leesbaar, andere wel (inkt is origineel en nog voldoende); wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen)

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
1.2K
ronron1212
een jaar geleden
Via het menu je printer zich laten reinigen en uitlijnen
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Printkop kan vuil of verstopt zitten. Of inkt bijna op of je print te zuinig. Mijn printer kan op 3 manieren printen, economisch, normaal of op zijn best. Voor een proefafdruk gebruikt ie minmaal inkt maar gaat dan ook strepen.
Cryofiel
een jaar geleden
Als je te lang niets afdrukt, verdroogt de inkt die in de spuitmondjes zit. Daardoor raken de spuitmondjes geheel of deels verstopt.

Het reinigingsprogramma van je printer lost dat veelal op.
Inekez1
een jaar geleden
Lijkt inderdaad op uitgedroogde spuitmondjes.
Wat je eraan kunt doen verschilt per printer. Soms is er een ingebouwd reinigingsprogramma, soms kun je de cartridge eruit halen en met speciale reinigingsvloeistof en een wattenstaafje zelf de spuitkop reinigen, soms zit er niks anders op dan nieuwe inkt te kopen. Als je een inktjet printer maar een paar keer per jaar gebruikt, is het een hele dure manier van printer omdat je regelmatig nieuwe inkt moet kopen voordat de oude inkt op is. Indrogen van de inkt kun je voorkomen door minstens 1 keer per maand een keer iets te printen, al is het maar 3 zinnen. Doe dat ook met de kleurencartridges anders krijg je daar hetzelfde probleem.

Antwoorden (1)

Wat bij mij vaak wel hielp is de inktcartridge eruit halen en dan de contactjes afvegen met een doekje of stukje keukenpapier evt. met wat alcohol. Zie video.

Als je een reserve-cartridge hebt kan je die proberen, blijft het probleem dan ligt het niet aan de inktcartridge.
een jaar geleden