Kan ik een CPU met geïntegreerde graphics combineren met GPU?

Is het mogelijk om een processor met geïntegreerde graphics te combineren met een grafische kaart ? Maakt het uit wat voor moederbord je hebt om een nieuwe grafische kaart te plaatsen?

Mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel als je de juiste mobo, iGPU en GPU hebt, echter is het af te raden, een iGPU is zoveel zwakker dan een fatsoenlijke GPU dat de kracht die je zou winnen te verwaarlozen is. Wat je wel kan krijgen is problemen met de samenwerking die je probeert te creeeren. Dit is dan bovenop alle probleempjes die videokaarten sowieso al kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of bedoel je gewoon dat je een GPU wil plaatsen en of dat uberhaupt kan als je al een iGPU hebt. Dan is het antwoord ja. Op dit moment zijn heel veel CPU's met iGPU. Ik heb nu ook een systeem met CPU+iGPU en GPU. Ik gebruik de iGPU alleen nooit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maakt het uit wat voor moederbord je hebt om een nieuwe grafische kaart te plaatsen? Bijna alle moederborden die je de laaatste 8? jaar kan kopen zijn uitgerust me PCIe x16 sloten, alle GPU's die je nu koopt hebben diezelfde aansluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
verliest het dan enige snelheid dan als ik een nieuwer moederbord had ? Mijn moederbord : Intel Q45

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Je gebruikt dan je videokaart in plaats van de geïntegreerde GPU. Videokaarten kun je op vrijwel ieder moederbord probleemloos aansluiten en zullen meestal sneller zijn dan de geïntegreerde GPU, behalve als het een passief gekoelde videokaart is, dus zonder ventilator.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hierbij nog een vergelijkingssite:

Toegevoegd na 2 minuten:
Hierbij nog een vergelijkingssite:

Toegevoegd na 5 minuten:
Hierbij nog een vergelijkingssite: