welke videokaart is beter de MSI GTX 970 tiger of de MSI GTX970 GAMING 4G?

Ik zit een beetje in een dilemma en kom er niet uit. Meerdere mensen zeggen verschillende dingen, welke kan ik volgens de experts hier het beste nemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

De gaming versie. Standaard hogere clocksnelheden. Ben benieuwd wat anderen dan zeggen en vooral welke argumenten ze daar voor hebben.

https://www.msi.com/Graphics-card/GTX-970-4GD5T.html#hero-overview
https://www.msi.com/Graphics-card/GTX-970-GAMING-4G.html#hero-overview

Ik zou de Tiger kopen trouwens, die hogere clock zal niet veel boeien en dat overclocken kan je zelf ook heel makkelijk.

Misschien is dat wat mensen bedoelen die beweren dat de Tiger "beter" zou zijn. Het is de betere keuze, niet de betere kaart. Prijs/prestatie is beter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja wat mensen zeggen is dat ze met de OC versie minder goede ervaringen hebben met dat die doorbrand nadat de garantie 1 maand was verlopen, kan ook eigen fout zijn natuurlijk.
De tiger is aangeraden door een vriend van mij met zn eigen pc winkel, de gaming edition word daarintegen aangeraden door mijn gaming vrienden met idd ook de reden hogere clock snelheden ect.
Ben sowieso niet van plan om te gaan overclocken, maar is er qua performance veel verschil of valt dit mee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoger clocks vallen vaak tegen in prestaties. maar 5% meer vaak als het "overclocks" zijn van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/reviews/3724/14/geforce-gtx-970-vier-zuinige-maxwells-vergeleken-conclusie.html http://nl.hardware.info/reviews/5861/12/15x-nvidia-geforce-gtx-970-en-980-review-welke-kaart-moet-je-hebben-conclusie Om de keuze makkelijker te maken :D. Er zit toch nog wel 10% tussen sommige benchmarks. Ik ben niet snel van winkels noemen, maar ik heb goede ervaring met afuture, qua bestellen. Keer een videokaart kapot teruggestuurd kreeg ik netjes een nieuwe terug. Ook met uitzoeken van een kaart die niet aanwezig was goed op de hoogte gebracht enz.