Hoe weet ik wat welke draad is in een platte lan kabel?

ik heb net een platte lan kabel gestript en tot mijn grote verbazing heb ik 4 gekleurde (net als normaal) en 4 witte kabels, normaal zijn deze natuurlijk half wit en half de kleur van de andere kleur draden, hoe weet ik nu welke, welke is om er een connector op te zetten. alvast bedankt!

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Neem de andere kant van de kabel er bij en meet met een ohm-meter welk eindje bij welk eindje hoort.
jc54
een jaar geleden