Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een harde schijf met alleen data overzetten naar een nieuwe pc?

Stel je hebt in je 'oude' pc een paar fikse harde SATA (GPT) schijven, met alleen data. Dus b.v. D:\ E:\ etc. Die schijven zijn nog prima. Kan ik die schijven overzetten naar een nieuwe pc?
Ik meen ergens iets gelezen te hebben dat nieuwe schijven "geïnitialiseerd" moeten worden, of zoiets...(?) Raak je dan gegevens kwijt?
Thanks!

4 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
spw65
4 jaar geleden
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Is duidelijk. Het scheelt een onnodige aanschaf voor een 'tijdelijk' een backup van die interne schijf.
Nogmaals dank.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je kunt een harde schijf met enkel data zo overzetten.
Alleen een nieuwe harde schijf is vaak nog niet klaar voor gebruik. De schijf is dan nog niet geïnitialiseerd. Het initialiseren van een schijf is nodig om de schijf klaar voor gebruik te maken. Nadat een schijf geïnitialiseerd is kun je de schijf indelen en mappen aanmaken. Dit indelen van je schijf, doe je in partities. Maar dat heb je dus al gedaan.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding