Kan je met 2 verschillende nvidea gpu's 3 monitoren aansturen?

Ik weer dat er al een soort gelijke post is gedaan maar toch is deze zodanig anders dat ik toch maar deze vraag stel. Ik heb 2 gpu's allebei een nvidea: Geforche GT 9500 & Quadro 4000. ik heb laatst die quadro gekocht als upgrade om mijn hoofd-monitor op aan te sluiten, en wou de GT 9500 gebruiken om mijn twee andere monitoren op aan te sluiten. Nu start windows gewoon op (windows 10 education) maar enkel op 1 van de monitoren die ik op de oude kaart had aangesloten doet het. maar in apparaat beheer worden ze wel allebei herkent maar word een soort uitroepteken weergegeven met de error code: 43. als dit iets met de bios te maken heeft, ik heb de: MSI Click bios 5. o, ja bijna vergeten te vertellen ik heb uiteraard al geprobeerd om de opstart modus te wisselen tussen lagacy + uefi & uefi. ook heb ik al gegoogled maar ik vond niks wat leek op mijn probleem wel soortgelijke.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (1)

Niet zomaar, maar het schijnt te kunnen met voldoende geknoei.
(Lees: je kan veel beter die Quadro EN die GT 9500 wegdoen, en een videokaart kopen met 3 werkende video-uitgangen.)

Je hebt twee hele verschillende kaarten gekocht, met verschillende driversets. Nvidia waarschuwt haar gebruikers zelfs hiertegen en adviseert dit niet te doen.
Enerzijds omdat het vaak niet werkt, of ongewenste effecten kan hebben als het wel lukt.
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2280

Geen garantie op succes! (Vertaling van de bron)

Download beide drivers (dus de Geforce GT 9500 driver, en de Quadro 4000 driver)

Beide kaarten in de PC.
de-installeer huidige nVidia-drivers
Doe de PC uit.
Haal de Quadro eruit

start computer
installeer GeForce driver
restart computer -> GeForce moet het nu doen

Doe de computer uit
Haal de GeForce kaart eruit
Doe de Quadro kaart erin
Doe de computer aan
Installeer Quadro (Performance) driver
Herstart computer -> Quadro moet nu werken

Doe de computer uit
Doe GeForce kaart erin
Start computer -> Quadro and GeForce moeten nu werken.
===
Nadat je de drivers hebt gedownload zou ik de PC van internet halen aangezien Windows 10 anders steeds zelf drivers gaat installeren.
LeonardN
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Wat is je doel met meerdere monitoren en meerdere videokaarten?
Gaming?
Streaming?
3D-animatie/tekenen
Of zit je met drie schermen op internet te browsen en Youtubefilmpjes te kijken?
Wat je nu probeert met een Geforce en een Quadro is onzinnig en kan opgelost worden met 1 videokaart die 3 uitgangen heeft. Als je aangeeft wat je doel is met monitoren welke aansluiting je monitoren hebben en wat je budget is kan ik je een enkele videokaart aanraden. Met 3 of meer uitgangen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
voor apps en programma's bouwen, niet zware taken dus.
LeonardN
4 jaar geleden
Je kan dan echt veel beter deze frankensteincombinatie laten varen en een videokaart aanschaffen voor een paar euro met 3 uitgangen die alle drie gelijktijdig actief kunnen zijn.
Heeft je moederbord trouwens geen video-uitgangen? Sommige moederborden ondersteunen videosignaal ook als er een losse videokaart in het moederbord zit.