Hoe een Kant en klare computer up te graden?

Mijn specs:
Intel® Core™ i7-8700 processor
Windows 10 Home
AMD Radeon™ RX 560 graphics
1 TB (1.000 GB) Toshiba harde schijf
128 GB PCIe SSD
8 GB DDR4 werkgeheugen

MEDION® AKOYA® P66054 heet ie.

Videokaart is bagger, HDD hoeft niet, SSD mag meer, Werkgeheugen heb ik al 8GB bijgeprikt. Processor is goed. Netwerkkaart heb ik: Realtek PCIe GbE Family Controller

Heb 100,0Mbps internet moet dus ook naar minimaal 1000,0Mbps.

Ik vroeg mij af of het slimmer is om een nieuwe pc te kopen (zelf in elkaar gezet) of deze kant en klare PC te upgraden. Ik wil graag GTAV spelen op minimaal High graphics, speel ook FiveM, vaak last van citybug en lag.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
2K
LeonardN
4 jaar geleden
Een i7-8700 is voor gaming een prima processor.
Mocht je ooit een nieuwe PC gaan kopen, ga dan inderdaad voor volledig zelfbouw. Medion en dat soort merken beknibbelen op voeding en moederbord. Je merkt dat dan vaak als je wil uitbreiden. Als je echt een hele zware videokaart wil zal je haast zeker ook een zwaardere voeding erin moeten doen.
Alle dingen die jij wil zijn goed te doen. Met een schroevendraaier en wat goede wil kan dit allemaal zelf.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
City bugg in fivem heeft niks met je pc te maken. Komt helaas door vele mods in de game. Veel modded auto's bij elkaar geven veel polly's aan de game. Dit is de game niet gewend en geeft je citybug dit kan enkel worden opgelost door je settings normaal te zetten.

Antwoorden (1)

Dit is een mooi voorbeeld van een PC die je prima kan upgraden.

-Videokaart
De vraag is of je voeding een PCIe-stroomconnector heeft en zo ja welke (6 pins of 8 pins).
Dit kan je zelf even checken door de PC te openen (stroom eraf) en te kijken of je huidige videokaart een PCIe-stroomkabel nodig heeft, of dat er een ongebruikt aan de voeding hangt. Zo ja tel het aantal pins.
Het aantal pins bepaalt hoe sterk de videokaart is die je kan kopen.

Een nVidia GTX 1650 heeft genoeg aan een 6-pins.
Een 1660(super) heeft al weer 8-pins nodig.
Verder is het niks anders dan de oude kaart eruit te halen en de nieuwe erin te doen. Je budget bepaalt hoe goed de kaart is.
Met een GTX 1650 zit je al goed. https://www.youtube.com/watch?v=o0cGLKSZLUU
Of een AMD Radeon 580 https://www.youtube.com/watch?v=d5Jo9mvphIc

-Netwerkkaart
Je hebt al een 1Gbps (1000Mbps) netwerkkaart.
Of bedoel je dat 1Gbps internet wil, dat heeft niks met een PC upgraden te maken. Daarvoor moet je zoeken naar een internet provider die dat biedt. Je zal dan effectief op glasvezel uitkomen.
T-Mobile doet wel 1000Mbps
https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/alle-pakketten?ch=es&cc=con&sc=acq
Overigens is 1Gb internet voor weinig dingen echt nodig. Ja het is prettig als je een game download van Steam, maar voor 99% van de tijd op internet is het zinloos.

-HDD/SSD
Ik zou er 1 extra SSD bij doen. Van 512GB of 1TB https://tweakers.net/pricewatch/1131815/samsung-860-evo-1tb.html
Daar zet je dan je games en programma's op en op de 128 GB laat je mooi Windows staan. Op de HDD kan je dan je video's en grote (media)bestanden laten staan die geen snelle toegang vereisen. Praktisch gezien niet meer dan een SSD kopen en SATA-kabeltje. SATA-aansluiting vinden op je moederbord en inpluggen.
===
Plaatje toegevoegd van een PCIe stroomstekker 6+2 pins en op de videokaart afgebeeld zit zowel een 6 als een 8 pin aansluiting.
Toegevoegd op 11 november 2019 21:26: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
LeonardN
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
-Videokaart
Dank voor de uitleg! - Netwerkkaart
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik de Intel AC9560 netwerkkaart heb deze ondersteund tot 1730Mbps. Echter zie ik toch 100Mbps staan. Het is meer als ik in-game zit en er staan wat mensen om mij heen in online heb ik veel lag en delay. -HDD/SSD
Moet ik nog ergens rekening mee houden bij het plaatsen van de nieuwe SSD of niet? Het is namelijk ook niet zo'n grote behuizing dus heb niet enorm veel plek
LeonardN
4 jaar geleden
"Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik de Intel AC9560 netwerkkaart heb deze ondersteund tot 1730Mbps. " Nu gooi je een aantal dingen door elkaar. Je PC heeft
1x netwerkkaart bedraad = 1000Mbps (1 Gbps)
1x draadloze netwerkkaart (Wi-Fi) = 1,73 Gbps
Maar dat zijn de theoretische maxima die mede afhankelijk is van de router (van je internetprovider).
Als je router maar 100Mbps aankan (weet even niet of je nu van een draadloos signaal of een bedraad signaal spreekt.) dan is dat je max. "Het is meer als ik in-game zit en er staan wat mensen om mij heen in online heb ik veel lag en delay."
Met draadloos internet heb je daar sneller last van. Maar als je een trage PC/videokaart hebt kan dat ook het probleem zijn.
Doe eens een test voor je werkelijke snelheid op https://www.speedtest.net/nl SSD/HDD plaatsen.
Met een SSD eigenlijk niet. Je kan er voor kiezen om deze in een tray te doen waar anders een 3,5"hdd ingaat. Maar je kan ze gewoon met dubbelzijdig tape plakken waar je wil.