Met welke hulpmiddelen zet ik een webcam op? (Zie uitleg)

Technisch gezien kan ik een webcam opzetten die beelden over het internet verzend (dat lukt me al). Op de plek waar ik dat wil doen heb ik echter geen computer en ik wil niet werken met een draadloze ip camera, maar met een webcam met snoer. Wat kan ik het beste gebruiken? Ik denk aan een (simpele) laptop, maar dan moet die wel het grootste gedeelte van de dag draaien (of zelfs 24/7). Kan dat kwaad of zijn er betere oplossingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Neem een klein Pentium 4 microtowertje bijv
die niet al te zware specs heeft.

bijv 1 GB geheugen.. 20/40 GB schijfje erin.
Processor van 1.6-2.0..
Kleine voeding 250-300 watt zodat het niet al te veel stroom trekt.

xp er op; en dan de software waarmee je streamt..

zou prima 24/7 moeten kunnen draaien mits de hardware goed is.

Tip; kijk eens op Marktplaats naar een oud systeempje voor een paar tientjes met boven genoemde specs.
Misschien heb je zelf ook nog wel een oud pctje staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of een USB verleng snoer kopen. Maar je computer moet sowieso 24/7 draaien. Dit zou kunnen als de computer maar goed gekoeld wordt.
Ook moet je zorgen dat de computer zo min mogelijk zware processen draaien. Succes!