Waarom laten veel verkopers ons geloven dat het Apple Keyboard twee extra USB-poorten aanbiedt, terwijl het er maar één is?

Ik stoor me er al een tijdje aan. Verkopers die ons laten geloven dat het bedrade toetsenbord van Apple (aluminium) ons twee extra USB-poorten geeft, terwijl dit er maar één is!

In mijn MacBook zitten namelijk standaard twee USB-poorten. In mijn toetsenbord zitten er ook twee. Je zou dus zeggen, twee extra is 2+2=4 USB-poorten. Maar de kabel van het toetsenbord moet ook nog ergens in, dus heb ik er nog maar 3 over. Waarom blijven ze dit dan toch zeggen?

http://www.newlaunches.com/archives/apples_new_imacs_comes_with_new_compact_keyboards.php

Toegevoegd na 55 seconden:
En de vraag is dan natuurlijk: mógen ze deze valse belofte wel maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Het is geen valse belofte, dat een bedraad tobo een USB poort in beslag neemt is niets meer dan logisch. Het verschil met een regulier tobo is dat die van Apple je 2 bruikbare USB poorten terug geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een valse belofte als ze ons laten geloven dat er twee EXTRA poorten bijkomen. Dat is namelijk niet het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk krijg je er 2 bij. Bij een normaal toetsenbord verlies je 1 USB poort, bij die van Apple krijg je, ten opzichte van het andere toetsenbord, er 2 bij. Het gaat hierbij niet om het totaal aantal USB poorten wat aanwezig is op jouw computer, maar wat een Apple toetsenbord jou bied ten opzichte van een regulier tobo.
Er zitten toch 2 USB-poorten in je toetsenbord.. Een gewoon toetsenbord zonder usb-poorten heeft dat niet. Dus conclusie: bij Apple krijg je er 2 bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat je nu een ander tobo koopt zonder usb aansluitingen. 2xUSB-1USB= 1USB
Jouw geval je rekende zelf al 3USB
Verschil 2 USB. Oftewel in dezelde configuratie heb je nu 2 extra USB poorten over.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zou je de exacte passage even kunnen kopieren die jij als valse belofte ziet. Ik kan hem namelijk niet vinden in je bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over, klopt. Maar ik krijg er geen 2 extra BIJ. En dat zeggen de verkopers wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zeggen ze dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bron diende alleen ter illustratie over welk toetsenbord ik het heb. De toetsenborden waar altijd de 'extra' bij stond zijn niet meer te koop. Deze hebben plaats gemaakt voor de 'wireless keyboards'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je hebt dat toestenbord met twee extra USB poorten, en je koopt die wireless. Hoeveel USB poorten heb je dan?
1 of twee minder?
Het hangt er dus helemaal van af hoe je het wilt zien.
Als je een computer hebt met 1 USB poort.
En die wordt gebruikt door een USB toetsenbord. Hoeveel USB poorten heb je dan over? Geen toch?

En als je dan je toetsenbord vervangt door het Apple toetsenbord? Dan heb je opeens twee USB poorten over. toch?

Wil je het per se zien dat als je een laptop hebt, of een computer en nog geen toetsenbord, en maar 1 USB poort, dan heb je 1 USB poort over.

Doe je dan die apple keyboard erin, dan heb je twee USB poorten over.

Oftewel, Apple heeft gelijk in geval 1, en jij hebt gelijk in geval 2.

Zo bestaat er voor elke regel wel een uitzondering.

Maar je moet je eens afvragen of het leven bestaat uit gelijk krijgen.

De grootste les uit mijn leven is dat als je altijd gelijk wilt hebben, je uiteindelijk alleen op de wereld zal staan. Want niemand wilt met iemand omgaan die altijd gelijk wilt krijgen.

Of wil je zeggen dat je heel graag met iemand omgaat die altijd gelijk wilt hebben? Onmogelijk als je zelf al zo bent. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nog leuker, als je die Apple toetsenbord koopt maar niet aansluit heb je wel 2 EXTRA usb poorten gekocht. Toch?