Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat een externe hardeschijf automatisch uit/aan als de computer ook afsluit?

Dit vroeg ik me af omdat ik toenet mijn externe hardeschijf aanzetten en hij maakte eventjes veel lawaai vervolgens hoorden ik niks meer en deed ik mijn pc aan en toen maakte mijn externe hardeschijf wel weer wat meer lawaai en bleef ie dat doen.

Eentje die op een kleine voeding loopt en via USB aan mijn pc vast zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je alles apart hebt aangesloten gaat je externe schijf niet uit; sommige merken wel dat de usb aansluiting inactief wordt en gaan dan in de slaapstand, maar ik weet niet wat de jouwe doet.
Ik heb alles aangesloten op een stekkerdoos met een lampje. Als ik de PC heb uitgedaan schakel ik de stekkerdoos uit. Daar zitten externe schijf, router, printer en boxen op. Dan verbruik ik niet onnodig stroom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat ligt eraan of er spanning blijft op de usb, bij een laptop is dit meestal wel het geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een schijf hebt met een externe voeding (je hebt dan een 3'5" inch schijf), dan blijven de meeste draaien.
Slechts enkele merken schakelen zichzelf uit na een bepaalde periode van inactiviteit. Kijk in de handleiding (of op het internet) wat voor type je hebt gekocht.
Een harde schijf verbruikt maar heel weinig energie als ie doordraait, 7 à 12 Watt, dus veel zorgen hoef je je daar niet over te maken.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding